Har en bubbla -66 som jag tänkte byta från 5 bult till 4bult och få skivbromsar fram. Hur gör man det på enklast sätt? Med att byta trummor osv.
Det finns två sätt
Ett är om du hittar spindlar skivor o ok från en 68
Eller köper ett efter marknads kitt ( det är väldigt ovanligt man går från 5 till 4 )
Men det finns eftermarknads kitt med skivbroms o 5 bultar också
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Fram har jag mer hur jag gör för baktrumman
Fram har jag mer hur jag gör för baktrumman
Det är bara byta trumma till 68
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
malle03 skrev:Fram har jag mer hur jag gör för baktrumman
Det är bara byta trumma till 68
Passar den rakt av men behöver inte göra något?
PPRMicke skrev:malle03 skrev:Fram har jag mer hur jag gör för baktrumman
Det är bara byta trumma till 68
Passar den rakt av men behöver inte göra något?
Det passar rätt av om det är 1968s trumma även 1967 med 1500 maskin har 4X130
Men man kan inte vara 100 om det sitter rätt prylar på din 66a
Att mäta är alltid guld när man håller på med sådant
Glöm inte byta HC om du går över till skivor fram till 2 krets för då funkar det bra
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
malle03 skrev:PPRMicke skrev:Det är bara byta trumma till 68
Passar den rakt av men behöver inte göra något?
Det passar rätt av om det är 1968s trumma även 1967 med 1500 maskin har 4X130
Men man kan inte vara 100 om det sitter rätt prylar på din 66a
Att mäta är alltid guld när man håller på med sådant
Glöm inte byta HC om du går över till skivor fram till 2 krets för då funkar det bra
Tror det sitter original på min.
Sen mäta det är just det ned måtten vad det ska vara.
Och HC vad är det förkortning för.
Hoppas jag inte ställer dumma frågor
HC = huvudcylinder
det finns inga dumma frågor, bara dumma svar
(jag står för en hel del av dom)
it would burn off both of your ears . . . "
HC = huvudcylinder
det finns inga dumma frågor, bara dumma svar
(jag står för en hel del av dom)
Hej förstod det sen att det var den.
Man kanske ska stanna upp å fundera lite innan man svarar.
Ska se om jag får tag på trummor bak. Annars får man köpa ett skivbroms kit fram med stora bultmönstret
Junte skrev:HC = huvudcylinder
det finns inga dumma frågor, bara dumma svar
(jag står för en hel del av dom)Hej förstod det sen att det var den.
Man kanske ska stanna upp å fundera lite innan man svarar.Ska se om jag får tag på trummor bak. Annars får man köpa ett skivbroms kit fram med stora bultmönstret
Jag rekomonderar att du byter HCn till en två krets mot din enkelkrets
Broms är rätt bra att ha även om ett rör eller slang går sönder Med en krets går bara pedalen i botten men på en två krets har du en krets kvar om det händer något som inte är bra
Om du funderar på köpa eftermarkns skivbromsar är CB och CSP bra val ( missnöjd med kvaliteten på ett gäng andra o brist på reservdelar)
Man får tänka på när man köper sådant är dom är bredare än VWs typ 12 mm
Det där med bromsverkan i % på en bil är 60% fram o 40% bak även på en vw
Kan tala om det mycket otrevligt att ha 55/45) o 50/50 % när bakdelen kommer före framdelen mär man står på bromsen
Hoppas du är nöjd med infon Malle03
Kan du inte sluta Junte ( som tur är jag inte moderator här
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
malle03 skrev:Junte skrev:HC = huvudcylinder
det finns inga dumma frågor, bara dumma svar
(jag står för en hel del av dom)Hej förstod det sen att det var den.
Man kanske ska stanna upp å fundera lite innan man svarar.Ska se om jag får tag på trummor bak. Annars får man köpa ett skivbroms kit fram med stora bultmönstret
Jag rekomonderar att du byter HCn till en två krets mot din enkelkrets
Broms är rätt bra att ha även om ett rör eller slang går sönder Med en krets går bara pedalen i botten men på en två krets har du en krets kvar om det händer något som inte är bra
Om du funderar på köpa eftermarkns skivbromsar är CB och CSP bra val ( missnöjd med kvaliteten på ett gäng andra o brist på reservdelar)
Man får tänka på när man köper sådant är dom är bredare än VWs typ 12 mm
Det där med bromsverkan i % på en bil är 60% fram o 40% bak även på en vw
Kan tala om det mycket otrevligt att ha 55/45) o 50/50 % när bakdelen kommer före framdelen mär man står på bromsen
Hoppas du är nöjd med infon Malle03
Kan du inte sluta Junte ( som tur är jag inte moderator här
/// Micke
Hej jättenöjd du förklarade det bra tusen tack.
