Ja, du ser så effektivt det blir när man felsöker metodiskt...
Har du kollat att den elektromagnetiska avstängningsventilen funkar?
https://vwcustomspeed.com/produkt/Avsta … 34-pict-35
OM den klickar som den ska bör du försätta dig i ett mindset som gör att du ser förgasaren som TVÅ separata system.
Dels en liten bränslebehållare och dels ett system med en massa munstycken och spjällaxel.
"Bränslebehållaren" är som du kanske vet en liten tank i själva förgasaren. Bränslenivån i denna styrs av en flottör (på samma sätt som i din toalettstol) och en nålventil, som ska stänga när nivån är "lagom". Detta reglerar sig själv hela tiden när man kör.
Nålventilen kan fastna i stängt läge. Då kommer inget bränsle in i förgasaren, hur bra bränslepump du än har.
Även det omvända kan hända, dvs ventilen stänger inte och motorn kvävs av allt för mycket bränsle. Att justera in rätt flottörhöjd/nålventilarbetspunkt är en konstart. Ju mer trimmad motor, desto känsligare är det. Är bara ventilen hel ska en motor fungera, även om den bluddrar och går lite illa. Ta av locket till förgasaren (fem skruvar och slarva inte bort den lilla aluminiumplåten med en tag med rätt artikelnummer, den kan vara bra att veta) och lossa bränsleslangen. Blås in i röret och peta på pinnen i nålventilen. Den ska röra sig lätt. Trycker du in den ska du inte kunna blåsa (bränsle) in i flottörhuset. Den ska inte fastna i något läge.
Antagligen funkar den som den ska. Då har du - trots att du tror att du blåst rent - fortfarande skit i något munstycke.
Utan att bli allt för detaljerad så har bilar från 1971 och framåt en förgasare med ett separat tomgångssystem. Detta får både luft och bränsle från separata kanaler så länge bilen går på tomgång, utan att spjällaxeln behöver röra på sig. När det funkar som det ska är det ett bra system, men det är mycket känsligt för skräp och föroreningar. Som Micke skrev kan rost göra att man ofta behöver rengöra förgasaren. Det krävs inte mycket för att tomgångssystemet ska slagga igen... Ultraljudstvätt och/eller några dagars bad i thinner kan göra underverk, trots att man tror att man "blåst rent"...
Som du beskriver det sitter felet i förgasaren. En quickfix är att byta den
https://vwcustomspeed.com/produkt/Forga … 031-PICT-3
Berätta gärna hur det går.