PPRMicke skrev:Det finns massa saker man kan göra bättre
Som att klossen som håller vipparms axelen Har du mätt dom så dom är lika
Brukar planslipa dom på sidorna så man kan få liksidig så man får vipporna på samma ställe på ventilen
Att jag skulle korta stången 1mm i länd är för att få cc på ställskruven och lite mer gängor på ställskruven o då får man en snällare rörese mot toppen på ventilen
Men med en std kam kan man få någon tia mer lyft höjd som plus om man labbar lite
Hoppas du har tagit bort fjäder brickorna som skall försöka hålla vippan på sin plats för ett kontrollerat lyft
Dom fjädrar mycket när det varvar typ 3000 varv o mer så dom hoppar fram o tillbaka
Men det är svin mycket jobb att få saker bättre än vad som det var när det var nytt
Du behöver inte bli nojig Kör o testa Skaffa fram mer vipparms agrigat o försök göra förbättringar för det finns en del man kan fixa till som att ta bort lås clipsen sen shimsa sen att sätta dit skruvar i ändan det som kommer märkas mest är det blir tystare men du kommer även vinna att den kommer gå jämnare o kanske någon lite ponny till
/// M
Hej jo man blir lite nojig.
Men är mest ute efter en fungerande motor.
Har inte gjort något av det du skriver är ett original ställoch finns inget glapp i sidled
Oj för står att man kan fixa å dona hur mycket som helst.
Kanske provkör innan man ev sätter shims under klackarna på stället.
Är evigt tacksam för alla tipps och råd
Vw 1300 1966