Hej Alla!
Jag har ju en byggtråd här i forumet på min -71 911 (https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=41126). Och nu när den är "färdig" så fick jag lite långtråkigt. Letade efter en 356:a ett tag, var och kollade på några. Dock för stora karossprojekt för att jag ska klara av det i mitt lilla villa-garage.
En solig dag så dök en kandidat upp. Jag och frugan åkte uppåt landet för att inspektera. Gick igenom projektet i detalj med säljaren som är en av de mest kunniga i landet på 356. Jämfört med 911:an så var detta ett "komplett" projekt. Allt sorterat i lådor. Det avgörande var den fina karossen som till 95% var färdigsvetsad. Lite som återstår innan lack som jag återkommer till. Några veckor senare så var jag och brorsan uppe och hämtade allt.
Så även om det var mycket dyrare än vad jag hade bestämt så känns det som om jag inte behöver lägga alltför mycket pengar på att jaga svindyra delar. Det är en svensksåld 356C (75 hk) från 1964. Den är Signalröd med svart inredning. Den har matching numbers på motor och låda. Även huv, motorlucka och ena dörren är bilens ursprungliga.
Nu har jag inventerat och skrivit en lista på vad varje låda innehåller. Börjar med upphängning fram och bak, axlar och bromsar. Parallellt så ska karossen fixas och förberedas för lack. Känns riktigt kul att ha något att pyssla med igen!
//Jörgen