Nu har det hänt grejer!
Avgassystem version 1.0 är ihop, monterade en ljuddämpare till som lämpligt fick plats inuti stötfångaren bak
(inga fästen än på bilden).


Sen provkörde jag en runda runt kvarteret för att kolla vattentemp och fläktstyrning. Ville vara säker på att fläktstyrningen (styrs av ECUn) och fläkten lirar på tomgång, stop-and-go och lågfartskörning, och det verkade lira!

Har monterat ihop panelen oxå, 3d-printade en mätarhållare till 1-din facket med plats för en mätare och två kontrollampor (ska dit CE och kylfläkt) 

Premiärturen gick till Fanfest förra helgen! Packade in familjen och styrde mot Borås via Alingsås och alla backar. Gick helt grymt bra, är en helt annan buss nu. Vettiga varvtal och tillräckligt med kraft för att inte behöva fundera på uppförsbackar. Drar hela vägen till varvstopp trots avsaknad hastighetssignal och låter GÖTT!

Kylfläkten startade några gånger körning så jag ska labba lite med luftstyrningarna under bilen för att få bättre flöde genom kylaren. Kör top-down, dvs. försöker styra upp luften ovanför kylet och sen tvinga ner den igenom. ECUn startar fläkten vid 110* och stänger av vid 103* och det har inte varit några problem för fläkten att få ner temperaturen under körning heller (sugande 16” Spal
).
@schwrtzwrks- '69 earlybay, 2.2l wasserboxer aus Japan!
- '74 99 RWD