Ok, måste väl visa nått livstecken här också fast det inte hänt så mycket pga av livet...
MEN, man måste ju göra nått och något jag velat prova länge och som var min målbild med bilen från början var tvåfärgade plåtfälgar.
Så det tänkte jag var lagom och lite roligt projekt att testa, Macke bytte bana på två fälgar, blästra, grunda och målade när tid och ork fanns.

Planen var Norrtälje men när jag sen krängde på däck och provade så tog bakdäcken i både karossfäste och justeringen på svärden, det plus att sist jag var ut så började den hackan när jag körde, justerade brytarspets och sen startade den inte alls…
Fredag morgon innan Norrtälje så fick jag ett meddelande från Macke vid 08 tiden, ”Får du klart bubblan?” Inte en jävla chans… 1,5 timmar senare får jag ett filmklipp skickat när ovalen är igång och ”nu går däcken fritt också”
Så då måste jag ju ta den till marknaden, drar dit på kvällen och förbereder den, lördag morgon okristligt tidigt så åker jag dit och byter bil, startar skitfint… börjar åka och så börjar den hacka… fan, var bara att vända tillbaka och byta bil och åka med Macke istället
Måste ju vara soppa tillförseln som spökar, så igår drog jag förbi och bytte filter till att börja med som jag tänkt i ett halvår, solen lyser så måste dra ut och se den ute, puttrar på, hackar till och sen går den i princip som vanligt igen… så om det satt skit i filtret eller om det släppte nånstans vet jag inte.
Men förgasare och munstycke bör nog ses över och kanske gå upp lite.

Så nu ska det testas att åka lite mer ”termos”, så får vi se vad som händer sen, läcker växellådsolja som fan och ska den ur och fixas är jag lite sugen att byta till lite större motor…