billy skrev:Den där verkar ju klart intressant att uppgradera till..
Förlåt för min okunnighet nu men hur ansluter jag den nu, vart skall bilens brömsrör placeras så det blir rätt.
Försöker minnnas hur det ser ut i min 67:a med gammal original hbc.
Den främre halvan torde vara för frambroms anslutningar två st en på var sida, den bakre delen för bak, ev kan dessa ej helt original ha öppna portar som behöver blindas.
De vita strutarna som pekar uppåt ansluts med slang till bromsvätskebehållare.
Min -67 bromsvätskebehållare har två utgångar, en till varje krets, tanken har en halvlåg vägg internt som hindrar att en krets med läckage skall tömma hela tanken.
finns ny vad det verkar: https://www.classicvw.se/bromsvatskebeh … ts_id/6446
Jag har valt att köra med silkonbromsvätska, ångrar inte det valet, dyrare sås men har inte haft några bromsproblem efter vintervila de senaste 10-15 åren..
Innan var det ett h-vete med fastrostade ok etc...
Nya bromsdelar runt om och silkon från början kan rekommenderas!
Silkon bromssaften benämns med DOT 5 som inte skall förväxlas med DOT 5.1 (glykolbaserad) som kanske oxå är bra men jag inte har någon erfarenhet av!
/S