Leif vw... läs hela tråden så förstår du nog..
Som innan.
Utgångspunkt
En över 20 år gammal form, avgjutning på en då sliten porsche 356cupe -55.
I dessa formar gör jag en ny kaross, som inte blir hundraprocentigt lik originalet pga flera personliga ändringar.
dvs mitt val. !!!
hur och vad jag använder för att få detta fordonet i min smak avgör jag själv.
Alla glada tillrop och tips på material ,lösningar och system mottages .. MEN.... jag avgör vad och hur jag vill göra. !!!!
Min förhoppning är att någon kan ha glädje av processen..
Om man finner problem med mina val, behöver man inte fortsätta läsa tråden. !!!
Det är helt klart intressant hur originalet var. MEN deffenitivt inte avgörande för hur min bil blir då den är en personlig blandning.. och inte en exakt clon /replika.
jag plockar desighn ellement från flera olika årsmodeller av tidiga 356.. med egna tolkningar så mitt bygge är hundra % rätt för mig!!!
andra kommer givetvis göra annorlunda,
det kommer bli intresant att se hur bland annat "Gottis" på Gotland kommer utveckla sitt bygge och hur och vilka vägar han kommer gå.
Liksom
Tangaroa2000 och hans bygge.
sen har vi dom 2 som kommer gjuta karosser efter mig .
jag har hört olika tankar och ideer.men då dom har flertalet egna andra bilprojekt och garage bygge ..så går det nog inte så fort..
men det är okey..
varför en 356..?? Jag har alltid gillat utseendet på denna låga smäckra kaross.. less is moore.
Varför inte en originalbil..
Priset på bil delar. och i många människors ögon behovet att allt "måste" vara original som lämnade fabriken. annars gör man något hemskt.
tråkiga tankar då dessa fordon ju faktiskt inte är unika och det hänt och kan ha förändrats massor genom åren och det är en del av resan!!
Nej jag tycker inte man skall slakta fina orörda originalbilar för att bygga av dom, även om detta förekommer..
Men det är den personens val och inte mitt!!
Så fortsatt respektera hur bygget blir
Om ni oxå vill bygga något liknade ..gör det
. det kommer innebära uppoffrande, av mycket tid en hel del pengar respektive familjemedlemmar som inte alltid samtycker osv.. .. vissa saker kan man påverka .. men visst gör det!!
När blir färdig?? tja hur långt är ett snöre..
Jag gör annat oxå så som dom flesta.. dvs jobbar sköter 2 fastigheten och diverse annat..
Jag har en hel del olika bilprojekt och bygger på det som passar mig för stunden, vilket innebär att vissa aldrig blir färdiga.
återigen MITT val. mina pengar min tid.
Så fortsätt gärna följa mig på min resa . eller om ni så tycker inte...
Men snälla....dumma kommentarer .. känns som Boxerville klarar sig utan det.
/ Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(