PPRMicke skrev:Greven skrev:Håller på och höjer bussen, för omväxlingsskull. Hur är det att köra med coilovers ihop med fjäderbladen i framvagnen. Har hört lite olika bud ifrån närmaste kretsen, så jag tänkte om jag kunde få lite fler bud och tips härifrån. Är det bra eller anus helt enkelt?
Har ju inte tänkt åka runt i skogen och hoppa så det där med att fjäderbensfästen går sönder som jag hört och läst om, kan det inträffa även utan skutt i skogen?
Det var något nytt att ha bladfjäder på en vw
torsionsfjädring ja den fjädrar åt båda hållen ( F1 använder bara sådant också i dag )
Men en coilover ja det funkar men det är lite svårt att hitta en fjäder som har så liten lyftkraft
Har för mig dom mjukaste är 15kg längds cm sen blir det lite belastning på infästnings punkterna
Den vanliga i fästnings storleken på dämparen är 1/2" på en bil fjäder klädd dämpare (coilover)
Men det är ombyggt till strot ( fjäderben )
/// M
Fjäderblad=bladfjäder? Tja kanske?
Ska man ge sig in på att märka ord kanske man ska korrekturläsa sitt eget först?
Jag tror nog du förstod vad han menade precis som jag förstår vad du menar även om just "strot" fick mig att fundera ett tag (vet ni andra vad han menar?
). Jag själv har tonat ner språkpolisväsendet och förstår att det finns många kvalitéer hos en person som inte har med rättstavning att göra, men du liksom la upp det för en kontring med ditt inlägg. Ta det för vad det är, lite vänskapligt käbbel såhär på kvällen före dan...
Coolt med en höjd buss Greven!
God hjul!
Grinder and paint, makes me the welder I ain't