1

Håller på och höjer bussen, för omväxlingsskull. Hur är det att köra med coilovers ihop med fjäderbladen i framvagnen. Har hört lite olika bud ifrån närmaste kretsen, så jag tänkte om jag kunde få lite fler bud och tips härifrån. Är det bra eller anus helt enkelt?

Har ju inte tänkt åka runt i skogen och hoppa så det där med att fjäderbensfästen går sönder som jag hört och läst om, kan det inträffa även utan skutt i skogen?

--- Man ska inte ha ihjäl mer människor än man orkar äta upp ---

2

Fan vad du ligger i....... ICQ/bp

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

3 Senaste redigerad av PPRMicke (2021-12-23 14:39:40)

Greven skrev:

Håller på och höjer bussen, för omväxlingsskull. Hur är det att köra med coilovers ihop med fjäderbladen i framvagnen. Har hört lite olika bud ifrån närmaste kretsen, så jag tänkte om jag kunde få lite fler bud och tips härifrån. Är det bra eller anus helt enkelt?

Har ju inte tänkt åka runt i skogen och hoppa så det där med att fjäderbensfästen går sönder som jag hört och läst om, kan det inträffa även utan skutt i skogen?

Det var något nytt att ha bladfjäder på en vw
torsionsfjädring ja den fjädrar åt båda hållen ( F1 använder bara sådant också i dag )
Men en coilover ja det funkar men det är lite svårt att hitta en fjäder som har så liten lyftkraft
Har för mig dom mjukaste är 15kg längds cm  sen blir det lite belastning på infästnings punkterna
Den vanliga i fästnings storleken på dämparen är 1/2" på en bil fjäder klädd dämpare (coilover)
Men det är ombyggt till strot ( fjäderben )
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

PPRMicke skrev:
Greven skrev:

torsionsfjädring ja den fjädrar åt båda hållen ( F1 använder bara sådant också i dag )
Men en coilover ja det funkar men det är lite svårt att hitta en fjäder som har så liten lyftkraft
Har för mig dom mjukaste är 15kg längds cm  sen blir det lite belastning på infästnings punkterna
Den vanliga i fästnings storleken på dämparen är 1/2" på en bil fjäder klädd dämpare (coilover)
/// M

Fjäderblad=bladfjäder? Tja kanske? ICQ/bn

Ska man ge sig in på att märka ord kanske man ska korrekturläsa sitt eget först? ICQ/ad  Jag tror nog du förstod vad han menade precis som jag förstår vad du menar även om just "strot" fick mig att fundera ett tag (vet ni andra vad han menar? ICQ/bw ). Jag själv har tonat ner språkpolisväsendet och förstår att det finns många kvalitéer hos en person som inte har med rättstavning att göra, men du liksom la upp det för en kontring med ditt inlägg. Ta det för vad det är, lite vänskapligt käbbel såhär på kvällen före dan... ICQ/ap

Coolt med en höjd buss Greven! ICQ/ay

God hjul!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

kee skrev:
PPRMicke skrev:
Greven skrev:

/// M

Fjäderblad=bladfjäder? Tja kanske? ICQ/bn

Ska man ge sig in på att märka ord kanske man ska korrekturläsa sitt eget först? ICQ/ad  Jag tror nog du förstod vad han menade precis som jag förstår vad du menar även om just "strot" fick mig att fundera ett tag (vet ni andra vad han menar? ICQ/bw ). Jag själv har tonat ner språkpolisväsendet och förstår att det finns många kvalitéer hos en person som inte har med rättstavning att göra, men du liksom la upp det för en kontring med ditt inlägg. Ta det för vad det är, lite vänskapligt käbbel såhär på kvällen före dan... ICQ/ap

Coolt med en höjd buss Greven! ICQ/ay

God hjul!

Jag märker inte ord det är funktionen på dom olika fjädrana   den ena är tar kraften nedåt  andra fjädrar trycker och drar
Det där med dämpare som är fjäder klädd finns även två olika funktioner en som är hjälp fjäder andra som klarar lasten nedåt
Men om man skall beställa från england eller usa kan man få fel produkt ( hur jag vet det  ICQ/bc )(coilover /strot)
Även så kallade coilover finns det två olika en med lös fjäder andra med fast monterad fjäder
Jag vet att greven kommer förstå  Ps God Jul Ring gärna o ställ dumma frågor
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke