förutom slangkollen.
Så brukar jag hälla in bensin bakvägen in i pumpen.
sen kan man blåsa försiktigt i tanken, så man får fram bränsle.
Provade att hälla bakvägen, men icke.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW typ 1 cab -70
Sidor Föregående 1 … 20 21 22 23 24 25 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
förutom slangkollen.
Så brukar jag hälla in bensin bakvägen in i pumpen.
sen kan man blåsa försiktigt i tanken, så man får fram bränsle.
Provade att hälla bakvägen, men icke.
Idag lyckades jag få till bränsletillförseln, köpte ett litet bränsle filter som man kan sätta på slangen till förgasaren.
Bytte tillbaka till den gamla bränsle pumpen och fyllde på med bränsle som Mr56 föreslog, bakvägen från förgasaren och vips så startar motorn.
Glad i hågen backar jag ut från garaget för att provköra runt kvarteret, väll på gatan ska jag lägga i ettan men den finns inte...
Hittar trean och fyran, stänger av och justerar växelspaken. Sedan går blir det ett varv runt kvarteret, lite justeringar till behövs det men vilken skön känsla att köra efter sex år.

Det var roligt att höra.
Ett steg i taget sen är man framme, utan man vet hur det gått till :-)
I helgen har skärmarna bak skruvats fast tillsammans med baklyse.
När jag skulle kolla lyset stötte jag på problem, någonstans har jag kopplat fel.
Bromsljuset tänds när tändningen slås på, inte när man bromsar.
Felsökning pågår...
Bromsljus, jag har läst kopplingsschema och funderat. Kollat allt tyckte jag, läste schemat som följde med kabelhärvan och då trillade poletten ner vad som var fel. Jag har inte läst "font view" i schemat utan bara tänkt fel hur kablarna till huvudbromscylindern ska sitta.
Problem löst.
Börja lite stilla med cab delen av projektet och har bytt främre och bakre träbågarna
De tre träbitarna längst bak ska fästas fast, har sett lite olika varianter på hur dessa bitar sitter fast. Jag har tre plåtbleck att fästa i men det finns även möjlighet för en genomgående bult.
Yttre trädelarna är provinpassade och har fått plåten monterad i underkant, de gamla bitarna har sett sina bästa dagar.
Nästan synd att klä in bitarna , det kommer bli riktigt bra !
Nästan synd att klä in bitarna , det kommer bli riktigt bra !
Ja, funderar på att ha dom träfärgade.
Ikväll blev det tillverkning av två distansplåtar till träbitarnas övre del och sedan blev det lite klätt med svart vinyl.
Behövde raspa lite på ena träbiten för att få rätt mått och även för wiren som kommer framifrån och går utanför träbiten.
Fortsatt med att fästa de bakre träbitarna. Mätt ut centrum bak och fram då det sägs vara viktigt......
Mätt och provat innertaket ett antal gånger för att hitta centrum, inte riktigt nöjd ännu, men shit vad roligt att vara här och hålla på med det.
Ska prova vidare ikväll med något som hjälper tankeverksamheten...., en riktig kompis.
Den nya bakrute ramen har blivit behandlad med rå linolja och terpentin. Den gamla var en storlek större och ska sitta i en -74 eller nyare, någon som behöver?
Ser bra ut, nästan så man blir lite sugen att börja själv..
Ser bra ut, nästan så man blir lite sugen att börja själv..
Kan bara instämma mr 56, ser riktigt trevligt ut, snyggt jobbat Nicke 
Det är skönt att man nästan kan inspirera några. 
Småsmå steg framåt, mät och mät igen. I mina instruktioner finns mått men det kan vara olika från sida till sida så man får prova sig fram och ta det lugnt.
Bakre bågarna inmätta, klistrade och sydde gjordarna i huvudbågen, kunde häfta i bakre bågen och rörbågen låstes med buntband.
Provade bakruteramen för att se vart gjordarna skulle fästas.
De tre bitarna längst bak och frambågen är av pressat trä och mycket hårt, det visade sig att jag hade för svag häftpistol så jag kom inte längre.
Får leta upp en bättre häftpistol och fortsätta en annan dag.
Ofta smidigare att sy med en krökt nål.
Ofta smidigare att sy med en krökt nål.
Detta fallet tycker jag inte det.
Arbetet fortsätter med mycket spännande, mätande och ändrande så man blir nöjd. Ett tips är att inte ha bråttom utan prova många gånger.
Jag började med att fästa innertaket i bakre träbitarna och främre träbågen först, efter det spände jag upp i de andra bågarna igen med klämmorna.
Men jag blev inte nöjd med hur innertaket blev ut mot sufflettspetsarna så jag började om med att fästa innertaket med skruven som sitter i handtaget för cablåsningen. Fortsatte sedan med att spänna ut innertaket mot suffflettspetsen så det blev jämnt och rynkfritt, spikade fast det längst ut.
Fäste det sedan från mitten och utåt jämnt och fint och då blev jag nöjd.
Limmade sedan båge efter båge framifrån och bakåt, kändes som jag hade bäst kontroll över hur spänningen av innertaket blev.
Till sist provade jag bakrutan igen.
Och några bilder till.
Och några bilder till.
Det kommer ju bli hur bra som helst! Ja tid och tålamod är melodin! 
Du får göra min sen när du är klar ser jag

Nicke skrev:Och några bilder till.
Tack, ja det krävs lite tålamod men väldigt roligt.
Vw 1302 LS 1972 skrev:Nicke skrev:Och några bilder till.
Tack, ja det krävs lite tålamod men väldigt roligt.
Och tack för installations manualen.
Du får göra min sen när du är klar ser jag
![]()
Jag ska support dig så mycket jag kan, det är ingen raketforskning, bara nogrannhet.
Dagens projekt var att sätta bakruteramen.
Började med att limma den i gjordarna, när det var klart var jag nervös när kniven skulle sättas för att skära upp.
Men det var bara att ta tag i det, limmade sedan fast innertaket i ramen, bit för bit så det satt, klämmor, klämmor och åter klämmor.
Satte linnebitarna och limmade hörnpaddingen, häftade fast under lätt spänning.
Båda sidor klara och fortsättning följer.
Sidor Föregående 1 … 20 21 22 23 24 25 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW typ 1 cab -70
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.