Törs man köra med en dylik lösning från MOHR TECHNIC & DESIGN på gatan?
https://imohr.com.br/en/products/8/ladd … etle--irs#
Dom säljer dessutom passande No-Name Coilovers.
Någon därute som har erfarenhet eller hört något rykte om deras kvalite?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » ladder bar tillsammans med original IRS länkarm
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Törs man köra med en dylik lösning från MOHR TECHNIC & DESIGN på gatan?
https://imohr.com.br/en/products/8/ladd … etle--irs#
Dom säljer dessutom passande No-Name Coilovers.
Någon därute som har erfarenhet eller hört något rykte om deras kvalite?
Det finns många sätt att krångla till det
Det där att sätta upp en fjädring från varit tryckande o dragande till en tryckande lösning är intet man fixar på 5 min
Har erfarenhet från 944 jävlar vad fjädrar det gick åt sen att sätta om dämpare några gånger
Sen har man det med länkledlager som brukar vara slut efter en sommar
En racer som man har service tid inlagt ja men på gatan
Ladder bar nä det är inte det på bild det är bara bort tagning av torsions fjärden
Ladder bar måste man ta bort o ersätta med ett rör för det skall funka Det är inga sväng prylar PÅ vw sätter man ledpunkten bakom stolen om det skall funka bra
https://www.appliedracing.com/ladder-ba … -bars.html
Funderar mest varför? Finns ju en del byggen där man köttar av torrisions röret för att få plats med en större växellåda.....
Men annars fungerar ju original hyfsat för vad det skall användas för.. lite fjädring lite "kränghämmeri" isch... om man nu inte bygger extrem bygge... fast då bygger man förmodligen helt nytt scassie...
eller?
Det ante mig, ingen bra ide m.a.o. för gatbruk.
Fjädringen just nu är i mjukaste laget, är det en bättre ide att söka rätt på justerbara fjäderplattor för smidigare justering?
Typ denna?
Typ denna?
Det enda du gör med dessa är att höja eller sänka bilen. Vill du ha den hårdare behöver du andra toritionsstavar.
kör själv med sway a way 30mm på min ena
eventuellt plussa på med en coil-over-fjäder
över stötdämparen istället, som en billigare väg?
Jo jag har även kikat på grövre stavar men undrat över kvalite på nytillverkade.
Det finns väl något grövre VW fjädrar från typ-3 har jag för mig?
Funkar 30 mm stavarna bra så är det såklart intressant kanske tillsammans med justerbara fjäderplattor
Jag använder justerbara Spax dämpare, undrar om hjälpfjädrar funkar/passar med dessa?
grövre torsionsstavar endast på typ 3 Variant, kan vara svåra att hitta
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » ladder bar tillsammans med original IRS länkarm
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.