1

Törs man köra med en dylik lösning från MOHR TECHNIC & DESIGN på gatan?

https://imohr.com.br/en/products/8/ladd … etle--irs#

Dom säljer dessutom passande No-Name Coilovers.

Någon därute som har erfarenhet eller hört något rykte om deras kvalite?

Post's attachments

MOHR TECHNIC & DESIGN Ladder Bar.jpg, 248.35 kb, 1024 x 768
MOHR TECHNIC & DESIGN Ladder Bar.jpg 248.35 kb, 117 downloads since 2021-12-07 

2

Det finns många sätt att krångla till det
Det där att sätta upp en fjädring från varit tryckande o dragande  till en tryckande lösning är intet man fixar på 5 min
Har erfarenhet från 944 jävlar vad fjädrar det gick åt  sen att sätta om dämpare några  gånger
Sen har man det med länkledlager  som brukar vara slut efter en sommar
En racer som man har  service tid inlagt ja men på gatan
Ladder bar nä det är inte det på bild det är bara bort tagning av torsions fjärden
Ladder bar måste man ta bort o ersätta med ett rör för det skall funka  Det är inga sväng prylar PÅ vw sätter man ledpunkten bakom stolen om det skall funka bra
https://www.appliedracing.com/ladder-ba … -bars.html

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Funderar mest varför? Finns ju en del byggen där man köttar av torrisions röret för att få plats med en större växellåda.....
Men annars fungerar ju original hyfsat för vad det skall användas för.. lite fjädring lite "kränghämmeri" isch... om man nu inte bygger extrem bygge... fast då bygger man förmodligen helt nytt scassie... ICQ/bw  eller?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4 Senaste redigerad av m02cjoho (2021-12-08 15:52:35)

Det ante mig, ingen bra ide m.a.o. för gatbruk.
Fjädringen just nu är i mjukaste laget, är det en bättre ide att söka rätt på justerbara fjäderplattor för smidigare justering?

5

Typ denna?

Post's attachments

13692.jpg, 28.07 kb, 300 x 225
13692.jpg 28.07 kb, 111 downloads since 2021-12-08 

6

m02cjoho skrev:

Typ denna?

Det enda du gör med dessa är att höja eller sänka bilen. Vill du ha den hårdare behöver du andra toritionsstavar.

kör själv med sway a way 30mm på min ena

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

7

eventuellt plussa på med en coil-over-fjäder
över stötdämparen istället, som en billigare väg?

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

8

Jo jag har även kikat på grövre stavar men undrat över kvalite på nytillverkade.
Det finns väl något grövre VW fjädrar från typ-3 har jag för mig?
Funkar 30 mm stavarna bra så är det såklart intressant kanske tillsammans med justerbara fjäderplattor
Jag använder justerbara Spax dämpare, undrar om hjälpfjädrar funkar/passar med dessa?

9

grövre torsionsstavar endast på typ 3 Variant, kan vara svåra att hitta

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "