Då är dagen kommen, att helsvetsa ramen
Karossen får lite referens markeringar på ramen först, sen lyfts den av och läggs på förvaring under tiden.
Lägger också till extra mätpunkter, för att se hur ramen ter sig under svetsningen.
Extra kryss stag svetsas in både i fram och i bak för extra stadga. Förankrar också båda kickuparna i bordet förutom dom delar som ligger fastspända plant i en förhoppning att minimera vridningar och skevning.
Endel skarvar i ramen ligger tätt för att måtten skulle stämma när jag fäste in allt, dessa snittas upp mellan punkterna och punkterna slipas ner för bättre penetration. Förbereder med att bättrings slipa o snittar och snyggar till först, tvättar av med cleaner efter.
Svetsningen görs på tre av fyra sidor alt. vad jag kommer åt.
De bästa vore så klart att köra runt helt, men hoppas på att min ner spänning håller allt någorlunda på plats som kompromiss
Kör hela tiden motsvarande sida i min förhoppning att kontra dra spänningarna något i sin helhet. Försöker arbeta metodiskt, så de tar sin tid, men kul är det att komma till denna punkt, även fast de är mycket kvar
De va allt för denna uppdatering, trevligt helg 

Man ser ju aldrig tiden i bilder, som tex hur man fick bort korsen med dessa form gjutna inv nylon bussningar. Tog ett tag innan jag hitta hur sjutton man fick bort dom
Trägen vinner sägs de