Halloj!
*funka tydligen inte med bilderna som ja tänkt... får kolla på de när jag slutar jobbet!*
Tänkte jag skulle börja med en tråd om min Crescent som ska få lite kärlek i vinter!
Köpte den i vintras, då satt det dock aphäng styre på den och bara en förlängd gasvire, så gick inte att växla eller koppla. Fick som tur va med original styret och kåporna!
Kört några mil i sommar men haft bekymmer med växlingen som inte velat fungera jämt..
Började plocka bort motorn nu när jag hade en dag ledigt!
Hade inte tänkt göra mer just då, meen kunna inte hålla mig, plockade bort sidkåporna och på kopplingssidan visade sig en otrevlig smörja..
Verkar som de kommit in lite vatten och blandat sig med oljan!
Plockade även bort cylindern och kolla, dock ingen bild, fanns lite repor, men även några mindre småhål(gropar typ).
Nu ska jag ta å fundera vad jag vill göra med den egentligen, bara gå igenom motorn, ev nå lättare trim så den orkar upp för backarna.. Ska man riva ner den helt och lacka om allt eller låta den vara som den är!
Återstår att se vad det blir! Hörs!
Bob-Notchback 1500S -65
Instagram: bob.turri

Köpte själv en 2010 i somras! 
En m4 bricka bakom varje fjäder bidrar till ännu bättre grepp 


men tiderna förändras och iaf jag med den och ballare moppe får man ju nästa leta efter 
