Hej!
Vet inte om denna har varit postad tidigare, orkar inte leta helt enkelt.
När den släpps måste jag nog köpa en
http://larryfire.wordpress.com/2011/08/ … ober-2011/
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Lego folkabuss
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej!
Vet inte om denna har varit postad tidigare, orkar inte leta helt enkelt.
När den släpps måste jag nog köpa en
http://larryfire.wordpress.com/2011/08/ … ober-2011/
Undra när den kommer till svergie vill ha
En liten info film...
Åh nu vill jag ha den ännu mer!
Kostar tydligen 100 $ på ebay!
Kostar tydligen 100 $ på ebay!
Vart har du sett den? Den släpps ju inte förrns 1 oktober...
16års gräns på lego eller vad står de?
Fick den av min fru i "muntra-upp-present" (blev av med jobbet pga arbetsbrist). Så nu äger jag en importerad buss
fast liten
Var det någon som sa att livet var orättvist? Jag kommer aldrig själv prioritera att köpa denna, men jag skulle ju hellre få den i gåva än någon tröja man ändå inte trivs i, men vem vågar önska sig lego av morsan när man är vuxen? 
när man är vuxen?
Hemska tanke
jag önskade mig nämda buss av min fru... men hon tycker jag har tillräcklig garage budget för att kunna köpa den själv..
förmodligen har hon rätt
.. men det behöver hon inte veta.....
Riktigt fräck! Jag outade det till min släkt så dom vet vad dom kan köpa till mig i julklapp. haha
Jag köpte en till mig själv för någon vecka sedan. Vid 44 års ålder har man fått sådan distans att man kan köpa lego igen.
Så nu sitter min sambo och virkar och jag bygger med lego framför tv:n. Tyvärr rasslar det lite för mycket för hennes smak när jag desperat letar bitar...
1332 bitar, FRÅN 16 år! Inte många Legoboxar som har denna eminenta åldersgräns.
Den blir 30 cm färdigbyggd.
Vi byggde ihop vår förra helgen. Otroligt roligt tog ca 5 timmar för två personer.
999kr på tradera
Jaha ska man kandidera på titeln för årets trådlyft då
T1 camparn läggs ner efter 9 år och ersätts av en T2 camper
Nu har jag inte byggt lego sen barna va små och det var innan T1 camper fanns men jag såg en notis om det i klassiker. 
Ja den kan jag rekomendera, en helt annan nivå än t1 bussen som nu gått ur produktion. Lite större också. Mer samma skala som den blå bubblan.
Fungerande styrning, skjutdörr, infällda gångjärn osv. Jag är ju dock lite svag för orangea bilar, så la en stund extra på att översätta satsens alla blå bitar design-ID till orange och beställde de i en påse från Lego.
Passade även på att justera en del årsmodells blandningar och byggde en mer renodlad Late bay. Några få nödvändiga bitar tillverkades dock inte i orange så bakre hörnen blev lite för gula och främre böjarna av skärmarna löstes med lite special genom att borra ur en par enpluppare så att de blev en riktningsvändare och böjen kunde slutföras med en till av de bakre böjarna som fanns i rätt färg. 
Några bilder till 
Shit vilken nerd du är rickard m...
(positivt menat
)
Så man kan beställa lösa delar från LEGO?
Intressant, hade ja ingen aning om, kanske ska komplettera barnens legogrejjer då där det saknas lite delar...
Ja
Det är ju lite kul, gäller att passa på när ungarna hejar på.
Ja man kan beställa det mesta. Här kan man knacka in en sats, och köpa reservdelar. Bussen ovan heter tex 10279.
https://www.lego.com/sv-se/service/repl … set-number
Färgbytet på en sådan här stor sats gick på ~300, lätt värt
Lite bökigt interface men man vänjer sig
Alla bitar har sen ett modellnummer och olika tillgängliga färger.
Snyggt, klart man ska ändra lite.
Min folka blev en cab istället.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Lego folkabuss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.