1

Är detta ett döende forum?
Vill vi det?
Vad kan vi göra mot det?
Ja jag vet jag är lika skyldig som andra... mina projekt/ TRÅDAR STÅR STILL....
Så vad gör jag åt det...

Ibland tänker jag skulle jag göra en återblick över vad som skett... för det har ju inte hänt så mycket på länge....

Eller skall man bara skriva när det hänt en milstolpe?
Jag personligen gillar även små händelser i folks trådar...
Sen... hur skall bör man svara?
Ja man kan kolla hur många som läst ett inlägg.
MEN personligen tänker jag ibland... jag la tid att dokumentera..
Lägga upp bilder och tankar... 100 gånger läst... men ingen tänker tycker något!

Då känns det trist...
Ja jag läser mina trådar ibland för att jag funderar hur jag gjorde... eller för att bli glad att jag fick något gjort..

Så hur gör vi? Kan alla som har en eller flera projekt trådar... fundera... har jag gjort något med projektet

Kan detta glädja/inspirera /lära någon annan att se /läsa (säkerligen )

Jamen dåså. ..
Post up...

Som en u tub människa har sagt (sv seeker han har med hjälp byggt en stor båt)
Vad har du gjort idag..?
ICQ/bv  ICQ/bs

Har du börjat än.
ALLA VI VILL JU VETA ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2

Alltså forum överlag är ju en lite utdöende form, speciellt om forumet inte hänger med i den tekniska utvecklingen. Idag så springer sociala medier i form av facebook och instagram åttor kring den här typen av forum, det handlar i grund och botten i enkelheten att posta och få en tumme upp eller en snabb gilla på det man gör. Tror dom allra flesta som postar gärna vill ha en respons på det man håller på med, jag tror även att dom få projekt trådarna på BV har ganska många tittningar men det att väldigt få ger en tumme eller en kommentar lätt kan tolkas som att ingen läser.

Det största problemet med BV har alltid varit och är även nu svårigheten att posta bilder, hade det vart skitenkelt från en telefon att bara posta en snabb bild med en kommentar hade det vart betydligt mer rörelse på forumet. Kan bara ta som exempel ett forum som heter klocksnack (man kan ha fler intressen än VW), har hängt där en del sista året och där är det skitenkelt att posta bilder och ge en snabb tumme upp eller en kommentar vilket bidrar till ett väldigt levande forum. Jag vet att dom som driver detta forum gör vad dom kan med medlen dom har, så detta är ingen personlig kritik utan mer en reflektion.

Ett förslag för att kanske få lite mer liv och rörelse (nu när babe tråden är död) är väl att skapa lite enkla trådar som alla kan bidra till och där det inte är höga krav på väldigt mycket text och förklaringar.

Exempel kan vara:
- Vad händer i garaget idag.
- Vad gör du och din VW idag.
- Dagens VW bild (behöver ju inte vara din egen bil)
- Dagens köptråd
Osv
Osv

Sen problemet med att posta bilder, håller man sig under 500k så är det inga problem att använda forum funktionen för att ladda upp bilder. Minska en bild i telefonen eller i datorn bör väl alla med en smartphone eller dator hemma klara av, tror alla som vill ha detta forum kvar och levande måste bjuda till litegrann...

Mina tankar och ideer,

/Foppa

3

Hej , har inte varit så mycket här , men tycker aboslut att forumet ska leva !! Facebook e tråkigt ock på väg ut i min mening .. Jag önskar iaf forumet länge leva ICQ/ab

Mvh/E

JETech , S. Halland

4

Ja denna fråga kommer lite då och då senaste åren, men ändå så har forumet mycket trafik och som många säger så läses nog många trådar/inlägg utan att det svaras vilket skulle vara roligare.
Bild frågan är en liten nöt att knäcka ja...
Jag kan själv vara lite dålig att posta/uppdatera men oftast är det för att det inte händer nått eller händer för lite, nu under sommaren så vill man framförallt göra annat, men planen är väl att ta tag i nått snart, gäller bara att komma på exakt vad man ska göra  ICQ/be

5

Säkerheten först GB, uppdatera till senaste version. Sedan kan man överväga för byte till annan mjukvara, mer anpassad för dagens krav gällande säkerhet, användning av paddor, mobiler och bildhantering.

PunBB 1.4.6 has been released
Posted on 2021-03-09

Tror många vill ha kläder också, vi åker sedan länge runt utan en tråd på kroppen, med Boxerville-logga…
Det ger pengar till forumets omkostnader också, trots att portot idag är dyrare än själva tillverkningskostnaden för en t-shirt med tryck.
Framtagandet av loggor kan kosta en slant men själva trycket och klädesplagget stannar runt 40:- plus moms för en kortärmad med enkelt tryck.

T.ex. tar man 150:- inklusive porto för en tröja blir det cirka 40 kronor i vinst och gånger 500 stycken så har du minst 20 000:-
Med kepsar, t-shirt och hoddies kan det nog landa kring 50 000:- och det är en hel del att investera i forumet.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

6

Jodå vwato, tanken har vart att dra ihop nått för att få in till trafiken där det även ligger och släpar...men verkar vara helt omöjligt att få till något med Mr. Goopher  ICQ/bw

7

Jag är glad att se så många som lagt upp info och bistår till forumet överlevnad... ICQ/ay

Det är vi som är detta forumet... så post up !!!! ICQ/bs

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

GB skrev:

Jodå vwato, tanken har vart att dra ihop nått för att få in till trafiken där det även ligger och släpar...men verkar vara helt omöjligt att få till något med Mr. Goopher  ICQ/bw

Jag kan swisha en stödhundring, om jag slipper köpa T-Shirt :-)
Finns det nått nummer?

"ljushuvud"

9

Tänke slänga upp lite bilder på vad som händer i mitt garage men då funkar inte forumbilder.no som jag använt?

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

10

Inget är dött förrän hoppet är borta.. Här finns det hopp och liv än. Om än mindre liv än för ett par år sedan. Som ni säger är det ett långsammare sätt än Facebook.

För egen del har vw livet stått still ett tag.. Visst jag kör bubblan när jag har tid och familjen inte ska med. Men den utvecklas ej, byggs ej, renoveras ej... Så.. inget nytt att skriva om.
Och det är därför jag väljer att dela med mig av andra saker jag gör. Bygger moppe då och då. och just nu PC spel aka DuneRacers, vilket är högst vw relaterat.

Söker man på google efter vw relaterade saker i sverige så får man allt som oftast Boxerville som resultat.. och då har vi lyckats med att ha Boxerville som den kunskapskälla och gemenskap som är viktig.

Nytillkomna vw ägare behöver känna sig välkomna och se att forumet lever för att vilja posta själva. Och visst det är färre och färre projekt, Men antalet orenoverade bilar blir ju färre och färre med. ;-)

Kunskapsmässigt så har vi en sinnesstor databas som har svar på det mesta man söker efter. Kan vara en orsak till att folk inte frågar så mycket med. Svaren finns redan.

11

Jag har själv sedan 2 år tillbaka checkat ut från både Facebook och Instagram. Jag är inne där och glor, men delar inget och skriver sällan kommentarer. Det beror mer på att jag velat dra ner på "likes behovet".

Att skriva en post på Boxerville och få riktiga kommentarer och tips är 100 gånger mer värt än de 20 likes en facebook post kan få.

12

väntar på lite action

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

13

Lite intressant att det infaller i samband med att mest besökta tråden blev SvartePetter då den anses sexistisk och otidsenlig.
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=68
Jag har sänkt min besöks frekvens från varje dag till ca 1 gång i veckan eller mindre.
Säger troligen mer om mig än om andra men tror att allt inte blir bättre för att det är politiskt korrekt.
Så som kille som gillar tjejer och bilar så blev ett helbra forum halvbra  ICQ/ai

221-72

14

Jag har sett forumdöden i vitögat i många år eftersom jag inte har sociala medier och förr var väldigt aktiv på olika forum. Idag gör jag så gott jag kan genom att dela med mig av mina projekt, men olika projekt hamnar på olika ställen för de tilltalar olika publik. Jag svarar gärna på frågor som jag tror mig kunna bidra med något nyttigt i. jag deltar gärna i åsiktsdiskussioner som denna.

Jag tror inte det är så enkelt som att bara för att FB tappar i betydelse så kommer den gamla forumformen tillbaka. Jag ser hur det snarast är frågan om "generationer" av olika plattformar, där olika "generationer" av besökare är i majoritet. Om FB var tokhett för 8-10 år sen, så har flera andra plattformar tagit över och lämnat över sedan dess. Jag tror dock inte denna rörelse kommer göra att vi återgår till de äldre formaten.

Jag hade inte ens märkt vad som hänt i "dagens vw-babe", inte för att jag har några politiska åsikter i frågan, jag tycker hela grejen med att posta ANDRAS bilder är helt befängd. ICQ/am  Åtminstone om man inte ens kan kosta på sig en liten reflektion, en bildtext eller något annat roligt som sätter prägel på bilden. Det har jag alltid tyckt.

Men det är just den rörelsen vi ser på nätet inte bara på forum, eller sociala medier, utan överallt. Det är "jobbigt" att läsa och skriva, det ska vara bilder, helst rörliga sådana. Det ska vara "instant gratification" helst ska man inte behöva tänka själv längre. Jag har problem med att göra mig förstådd för att jag skriver för långt, hör ni hur bakvänt det låter? ICQ/at  Helst ska man särskriva och komma med oneliners, det gäller forum, kommentarsfält och till och med i skriven kommunikation inom företagsvärlden. Tiden då en debatt eller konversation handlade om att formulera sig väl och underbygga sitt budskap med intellekt är svunnen, lika svunnen som den tid då folkvagnen var modern. Jag säger inte att vi ska jobba emot det, jag reflekterar bara över sakernas tillstånd och tar avstånd. Jag gör mitt och försöker leva gott, göra rätt för mig utan att framstå som en moralpolis. Tack för ordet! ICQ/ay

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

15

Forumet är överlägset när man behöver leta reda på något man sett tidigare. Med googles hjälp kan man hitta precis vad man söker, det är helt omöjligt på Fb, åtminstone har jag inte hittat hur man gör det.

Gubbjävel; dvs originalfantast

16

Kurtivan skrev:

Forumet är överlägset när man behöver leta reda på något man sett tidigare. Med googles hjälp kan man hitta precis vad man söker, det är helt omöjligt på Fb, åtminstone har jag inte hittat hur man gör det.

Håller med till 100%!

17

Nu är forumet "så gammalt" att det är roligt att söka på  ;-)
Hoppas admin håller på, och hojtar om det behövs slantar att hålla det igång ?
Facebook är ju bara en daglig "fluga", som det är svårt att hitta tillbaka till inlägg, även om det är dagen efter...
-mettis