51

Kul med en maskin som drar bra! Jag har problem med ryck och dålig övergång också på mina 51.5 IDA.. Det där med utjämningsslang mellan förgasarna lät intressant. Vad är syftet med det?  ICQ/bw

Bubbla - 61
Porsche - 66 912 2.8L Typ 4

52

912 skrev:

Kul med en maskin som drar bra! Jag har problem med ryck och dålig övergång också på mina 51.5 IDA.. Det där med utjämningsslang mellan förgasarna lät intressant. Vad är syftet med det?  ICQ/bw

Det måste vara EMPI 51 or ( mycket känsliga att dom inte drar dom för hård då läcker dom i spjälaxlana o går trögt plus risken är att dom inte tätar mot insuget)
Du kan börja med justera  din flotör nivå  Sen kan du kolla så spjällen är parallella om inte måste man bryta så dom blir parallella
Om det är EMPI  munstycke kolla upp dom så dom är lika i storlek  o att E rören har hålen på rätt ställe (finns info på misabs hemsida hur hålen skall vara o storlek
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen

53

Iden om utjämningsslang kom till efter tips från PPR.
I teorin borde det fungera dock inte bevisat.
Jag glömde nämna att jag åxo åter synkat 48orna vilket jag misstänker har stor påverkan tillsammans med ett synkat gaslänkage såklart.

54

Körde en 11 milsvända igår och då drog den 1,2 liter milen.
I mesta laget kan man tycka, jag skruvar vidare får vi se.

55 Senaste redigerad av 912 (2021-07-22 12:17:44)

PPRMicke skrev:
912 skrev:

Det måste vara EMPI 51 or ( mycket känsliga att dom inte drar dom för hård då läcker dom i spjälaxlana o går trögt plus risken är att dom inte tätar mot insuget)
Du kan börja med justera  din flotör nivå  Sen kan du kolla så spjällen är parallella om inte måste man bryta så dom blir parallella
Om det är EMPI  munstycke kolla upp dom så dom är lika i storlek  o att E rören har hålen på rätt ställe (finns info på misabs hemsida hur hålen skall vara o storlek
/// M

Tack för tips ska kika på det. Men det är faktisk Weber ida 48or som är borrade till 51.5.. Funderar på att testa borra det där progression hålet som det pratas om. Samt kanske prova utjämningsslang (förlåt för trådkap) mvh Oskar

Bubbla - 61
Porsche - 66 912 2.8L Typ 4

56

912 skrev:
PPRMicke skrev:
912 skrev:

/// M

Tack för tips ska kika på det. Men det är faktisk Weber ida 48or som är borrade till 51.5.. Funderar på att testa borra det där progression hålet som det pratas om. Samt kanske prova utjämningsslang (förlåt för trådkap) mvh Oskar

Är det jack C som har borrat dom
Du skall ha klart för dig hur större dom är hur sämre vaccum signal  En 51 är för racing och inget annat Då får man lida i vissa fall
Dom skall gå på fult öppet då funkar dom
När man kör på gatan då lider man ofta
Bara för info så togs IDA 48 fram för fords FORMULA 1 motor (DFV) sen hamnade dom på GT40 också
Därför finns det ingen choke
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen