Det här med läckande safaris... jag har bytt listen i karossen, ingen framgång... har bytt innersta listen, ingen framgång...tätat innersta listen med sikaflex (tror jag det var), ingen framgång... varje gång det regnar eller man svabbar av bilen så blir det en swimmingpool på golvet fram
Så nyligen bad jag min sambo vattna fronten på olika ställen och jag låg i bilen för att se vart det kunde komma, hon började nerifrån med VW märket, vindrutetorkare, rutor och sen upp på taket...kom ingenting
Låg kvar i bilen och pysslade med nått och efter 5min började det skvala och forsa ner vatten
då börjar jag misstänka att det kommer från dropplisten (vet att det särat på sig lite där) och sen letar sig ner för mittenstolpen, därför det tog lite tid innan det kom in. När jag inspekterade lite mer noga så visst hade det släppt helt ca 1 decimeter på högersidan... och kom då också att tänka på att jag tyckt att det vart mer och mer vinande ljud från passagerarsidan när man legat i lite hastighet, trott det kom från dörren men såklart borde det också vart från hålet i dropplisten
Då det inte är nån hit att svetsa i sån tunn rostig plåt och framförallt gammalt torrt innertak på insidan så blev det att prova med lim, köpte ett 2K epoxilim och tryckte in detta så gott det gick med en smal pensel, avslutade med att dra ett tjockare lager i botten av dropplisten, bara hoppas att det håller, inte hunnit ut och prova 
Vart även att behandla bussn´med Owatrol olja ovanför midjan för att stanna upp rosten lite 

gick såklart varvet runt