Söker med ljus och lykta efter en liten detalj som strandat min flakmoppe. Efter en kort provtur visade det sig att jag inte dragit åt hjullagret tillräckligt och jag hade tappat flera detaljer. Några återfanns, men hjullagret (som går att köpa nytt) och lagerkonan går inte att hitta. Jag vill inte behöva byta spindel och hela klabbet för att bygga om till "moderna lager" för en liten detaljs skull så jag söker nu efter folk som kan ha lite flakadelar liggandes. Ev köper jag en komplett spindel som så ska behövas, men det är egentligen bara lagerkonan jag behöver.
Jag vet inte om det skulle funka med en inre lagerkona, men de är olika av en anledning antar jag och vänstersidan är gängad åt det andra hållet, så det finns fyra olika konor till varje flaka med denna äldre modell av styrspindel.
Kanske kan man få en mekanisk verkstad att svarva till en ny med vänstersidan som förlaga, bara vända gängan åt andra hållet? Tips på hur jag får åka flaka igen tas tacksam emot!
Mvh Kee
Jag märkte det först när jag skulle vända att moppen betedde sig konstigt och hjulet satt kvar tack vare att bromsen höll det på plats. 

Tänker om ngn föregående ägare satt dit ngt fel...
Men jag har inte kunnat bekräfta att det är olika dimension på ytter- resp innergänga ännu.