Oftast kan firmorna kränga på däcken, men inte balansera dem. Jag körde obalanserat en sommar och det gick utmärkt, men det är ju på en trött glapp gammal buss. Åker man sportbil förväntar man sig nog högre prestanda. Jag fick slutligen hjälp av en kompis i klubben som har en riktigt kool old-school balanseringsmaskin, som är som ett tvådimensionellt vattenpass, där hjulet hängs dit och gungar fritt. Därefter balanserar man genom att lägga vikter på fälgkanten tills bubblan i mitten ligger innanför cirkeln.
Fungerar över förväntan och bussen är nu vibrationsfri!
Guson i Bromma borde vid det här laget plockat fram en metod för att balansera wide-five. Ronny som driver firman är medlem i NT2K och köpte för ett par år sen en gammal EZ-camper från 61, och den borde han rimligtvis skott och balanserat. När jag var där senast var den nyinköpt och detta ej gjort om jag minns rätt, men det var ett par år sen. Ring och fråga kostar ju inte mer än telefonsamtalet. 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't