Har precis köpt ett nytt projekt, en liten svenskbyggd sport/tävlingsbil byggd på en vw typ 1 -66 sen är karossen helt byggd i aluminium, är ju lite fränt.=)
skall nu skaffa en ny motor till den och tittat på diverse firmor i USA som säljer 180-220hk turn key motorer, men gärna om nån kan rekommendera någon byggare i Sverige?, själv har jag byggt många olika motorer genom åren, men känner att jag inte har lust att lägga den energin på att googla fram vad för grejer man skall ha för att bygga något eget, kanske nån har nån värsting i garaget, om så är fallet PM:a mig..=)
Sen är jag helt ny på bubbla, så vet typ ingenting om någonting, än..=)
men har en fråga redan nu, säljaren säger att det är nya stötdämpare runt om och den är även konverterat till skivbromsar, han påstod att bromsarna biter nåt djävulskt och när man då bromsar häftigt så niger bilen kraftigt, kan kraftigare gasdämpare fram lösa problemet, är skeptisk till detta. man måste väl ha nåt som håller imot vikten som blir på framvagnen vid bromsning. .
tänker då rent spontant på coilovers fram?, till bara för 1 vecka sedan visste jag inte vilken typ av fjädring bubblorna har, utan har nu sett att det är torsionsfjädring, går denna fjädring styva upp utan att höjja bilen?, vad tror ni lösningen är på detta problem?