1

Hej. Håller på att dra el i min bubbla -63, på filmerr på nätet verkar den gå upp i vänster bakskärm för att komma ut uppe i vänstra hörnet i motorrummet, men då blir härvan för kort, skall den dras genom brandväggen istället?

Lager
Halmstad

2

Får tillägga att kabelhärvan inte kommer från denna bilen, det fanns ingen vid köpet, så jag har köpt en begagnad.

Lager
Halmstad

3

Genom brandväggen går den inte på någon modell som jag känner till.
Hur mycket för kort blir den?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Den är nog 3-4 dm för kort

Lager
Halmstad

5

Upp i bakskärmen? Har du dragit den i golvet? -63 ska den väl gå i taket som jag förstår det.

Mats

6

Ska den gå i taket?

Lager
Halmstad

7

Ja från säkringsboxen, upp i A-stolpen, bakom "balken" som innerbelysningen sitter i (två kablar går ut till den) och sen ner till motorrummet i C-stolpen.

8

Lånad bild

Post's attachments

taket.JPG, 19.48 kb, 313 x 223
taket.JPG 19.48 kb, 43 downloads since 2021-04-05 

9

Ok, det förklarar varför den är för kort ICQ/ag
Tittar man i c stolpen där bak så verkar det sitta någon typ av ljudämpar skum upp i stolpen, frågan är om den har varit dragen där innan

Lager
Halmstad

10

Min -61: a har en tygpåse där som ljudisolering. Kanske spår av skum också om jag tänker efter. Vet inte när enbart skum kom men det är ju en stor källa till rost i alla fall på senare modeller.
Lite osäker men jag tror kablaget flyttade ner i golvet -65.

11

Perfekt, tack för hjälpen, håller på att trä den genom taket, inte helt lätt ICQ/be

Lager
Halmstad

12

Dra en grövre ståltråd först. Tejpa fast kablaget på ståltråden och så att det inte spretar. Dra sedan med tråden.