Hej. Håller på att dra el i min bubbla -63, på filmerr på nätet verkar den gå upp i vänster bakskärm för att komma ut uppe i vänstra hörnet i motorrummet, men då blir härvan för kort, skall den dras genom brandväggen istället?
Halmstad
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Dragning kabelhärva på bubbla -63
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej. Håller på att dra el i min bubbla -63, på filmerr på nätet verkar den gå upp i vänster bakskärm för att komma ut uppe i vänstra hörnet i motorrummet, men då blir härvan för kort, skall den dras genom brandväggen istället?
Får tillägga att kabelhärvan inte kommer från denna bilen, det fanns ingen vid köpet, så jag har köpt en begagnad.
Genom brandväggen går den inte på någon modell som jag känner till.
Hur mycket för kort blir den?
Den är nog 3-4 dm för kort
Upp i bakskärmen? Har du dragit den i golvet? -63 ska den väl gå i taket som jag förstår det.
Mats
Ska den gå i taket?
Ja från säkringsboxen, upp i A-stolpen, bakom "balken" som innerbelysningen sitter i (två kablar går ut till den) och sen ner till motorrummet i C-stolpen.
Lånad bild
Ok, det förklarar varför den är för kort
Tittar man i c stolpen där bak så verkar det sitta någon typ av ljudämpar skum upp i stolpen, frågan är om den har varit dragen där innan
Min -61: a har en tygpåse där som ljudisolering. Kanske spår av skum också om jag tänker efter. Vet inte när enbart skum kom men det är ju en stor källa till rost i alla fall på senare modeller.
Lite osäker men jag tror kablaget flyttade ner i golvet -65.
Perfekt, tack för hjälpen, håller på att trä den genom taket, inte helt lätt
Dra en grövre ståltråd först. Tejpa fast kablaget på ståltråden och så att det inte spretar. Dra sedan med tråden.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Dragning kabelhärva på bubbla -63
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.