Bredvid batteriet sitter en femtioöring fast i asfaltsmattan. Den ska jag försöka bevara. Kul att årtalet är uppåt.
Bestämde mig för att ta bort ljudisoleringen på golvet fram så att det blir ordentligt gjort. Det gick bra att hugga bort med spackelspade och hammare då den var spröd så att den släppte i bitar.

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Ser jäkligt friskt ut.
Nu har jag klippt till mattorna. Blir mörkare grå än orginal men inte så mycket som jag trodde om man jämför med en bit som inte solen kommit åt.
Den lilla biten kantband är från samma ställe. Nedviket vid bakrutan.
Så den är väl i orginalfärg.
Så nu får jag åka till tygaffären och köpa band.
Blev ett besök till tygaffären i dag. Valde ett lite ljusare kantband för lite kontrast. Hoppas att det blir bra 
blir intressant 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Det finns på thesamba en tråd som heter 1962 beetle heater hose routing. Där finns bilder på alla delar till ditt värmesystem.
Det finns på thesamba en tråd som heter 1962 beetle heater hose routing. Där finns bilder på alla delar till ditt värmesystem.
Tack! Kul att se bilder på hur det ska se ut
Bra att veta i fall min bil ska få värme nån gång i framtiden.
De senaste gångerna jag sytt så har det varit bilrelaterat. Sist i läder och det var knepigt och nu i matta som var ännu tjockare och hårdare. Trådspänningen verkar vara knepet. Fick långa lyror på undersidan med övertråd. Maxad spänning räckte inte så jag fick leda tråden över spännaren som man använder när man spolar undertråden också. Då gick det
Mycket trassel blev det.
Provbiten blev inte så snygg men det gick tillslut att sy.
Vagnen med de ständiga förbättringarna
Hoppas att man kan se resultatet live i en hyggligt nära framtid.
Jo men inte går det fort. Sytt en liten bit kantband men det är lite krångligt med en matta som är lite motspänstig
Men övning ger färdighet.
Ja vi får hoppas att vi kan ses snart!
Snyggt jobbat 
313 2021-03-28 20:19:40 Senaste redigerad av MH (2021-03-28 20:47:06)
Ja,
.. och vad hände med vxl.?
Har inte hört av dig, ... (som vi väl pratade om?)
Hade jag varit som du/ (jag), btw., funderat på kuggstångsstyrning https://www.google.com/search?q=vw+type … QF6BAgMEAE
Mats 07075 - 69 33 43
Ja,
.. och vad hände med vxl.?
Har inte hört av dig, ... (som vi väl pratade om?)
Hade jag varit som du/ (jag), btw., funderat på kuggstångsstyrning https://www.google.com/search?q=vw+type … QF6BAgMEAEMats 07075 - 69 33 43
Du blandar nog i hop mig med någon annan. Tror inte vi har pratat nån gång. Min växellåda funkar bra än så länge men det kan säkert bli aktuellt nån gång i framtiden 
Kuggstång har jag inte funderat på än
Nu är det inredning och väghållning som är planen.
Nya däck och röda koni blir det nog när tid och pengar finns. Sen får vi se. 
..sorry. så kan det va' ..och ÄR uppenbarligen
( ..många som vill ha vxl. nu ...
) /M.
Jo men inte går det fort. Sytt en liten bit kantband men det är lite krångligt med en matta som är lite motspänstig
![]()
Ja vi får hoppas att vi kan ses snart!
Hur konstigt det än låter så längtar jag att få träffa er igen 
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
GB63VW62 skrev:Jo men inte går det fort. Sytt en liten bit kantband men det är lite krångligt med en matta som är lite motspänstig
![]()
Ja vi får hoppas att vi kan ses snart!Hur konstigt det än låter så längtar jag att få träffa er igen
Ja visst är det konstigt! Men vi är ju lite konstiga
Nu vill vi se lite bilder på Ghian 
Jaa, bilder på Ghian!
Jaa, bilder på Ghian!
Ok jag skall skärpa mig och lägga ut lite bilder .
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Nu är balkongen klar så nu ska jag lägga lite mer tid på bubblan.
Fortsatte med att skrapa bort bitumen matta eller vad det är, papp och asfalt. Var väldigt nöjd med att den är så fin i plåten och kämpade på vig och smidig som man har blivit med åren. Men då hände det.....
Det dök upp så kallad standard rost som Mr56 kallar det 
Så nu måste jag laga rost. Är väl ett karossfäste på andra sidan?
Har inte kunnat kolla då den står för när väggen på den sidan.
Jag skulle ju bara fixa inredningen.
Får forska och fundera på hur omfattande jag skall göra detta.
Om det går och räcker med att laga innerskärm eller om jag skall lossa hela föstet.
Sökte på forumet och hittade en bild i 77ans tråd på fästet.
Ser ut dom att det är dubbelplåt.
I övrigt är den oförskämt fin i plattan. Inte ens rost under batteriet.
Hoppas på att det blir lite mer mek i helgen.
Går det inte att peta hål lätt, så skulle jag köra bort rosten med en roterande borste.
Måla på lit rostätare. och sen grunda och måla på.
Sen glömma bort det, det är kanske inte rätt men det funkar.
Går det inte att peta hål lätt, så skulle jag köra bort rosten med en roterande borste.
Måla på lit rostätare. och sen grunda och måla på.
Sen glömma bort det, det är kanske inte rätt men det funkar.
Det hade jag nog gjort med , fått det så rent som möjligt , ev bytt ut det sämsta/tunnaste plåten , samt bytt fästet i hjulhuset. Ser ut som det är där fukten fått fäste och rostat,
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Jag skulle nog kunna borsta bort det lösa med roterande stålborste och pensla på rostätare och glömma bort den så länge jag har bilen. Karossen lär ju inte lossna. Men det känns ju inte helt bra.
Så jag kapade bort dålig plåt i innerskärmen och borrade bort punktsvetsarna. Tog fram lite bra papp stt göra en mall med och började klippa. Nu måste ju jag försöka använda allt bra som jag lärt mig på detta eminenta forum.
Slipade och borstade bort all rost jag kom åt med min vinklade trycklufts slip som är en riktig favorit.
Sen blev det att föra över mallen till en bit plåt.
Klippte lite stor för att sedan kunna slipa biten till att passa.
Var kanske onödigt försiktig men det känns som att det blev bra passform.
Borrade hål för att kunna pluggsvetsa mot fästets plåt.
Och strök på rostomvandlare så att det får torka tills i morgon då jag nog ska svetsa fast den.
Ser bra ut det där