
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Oval V8:an
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Det jobbiga med bilar är att ofta får göra två av allting.
Det bästa är att ingen kan se båda sidorna samtidigt ;-)
Skämt åsido, det ser kalasbra ut 

Ser bra ut Andreas! 
Tack för alla positiva kommentarer och tummar, de värmer 
Lördag
Uppdatering på taket igen. Har grejat vidare med A-stolparna och där bakskärmen möter taket.
A- stolparna va det ganska rakt fram med, några mindre justeringar och dom satt bra. En av justeringarna på A-stolparna blir det diagonala snittet högst upp på stolparna, mestadels pga av avsaknaden av sektioneringen. Justerar ut stolpen, mäter ut en ny bit plåt i gapet som blir, och punktar först allt. Slipar ner punkterna och helsvetsar i omgångar.
Blir som nästan alltid med mig svetsning en liten dalgång i skarven, men är acceptabelt för efterarbetet i mina mått mätt.
Gör en magisk bonna lösning med kylningen av svetsarna med fast tejpad luftpistol på svetshandtaget, lite bängligt, men funktionellt
Bakskärmarna uppvisar ett veck när man tar bort 7.5cm av överdelen av skärmen visar det sig. Snittar och jämnar ut linjen tills jag känner mig nöjd. Nu är hela bakändan klar inkl insidan. Riktigt skönt!
Är ett pickel göra som tar mycket tid, även fast det ser enkelt ut i bilder. Mycket justeringar och gör om gör bättre innan man tillslut ger sig
De va allt för denna sväng, ses snart igen 
Bra kämpat, bubblan är känd för att va svår sänkt då den är rundad åt alla håll, det var bla därför mitt projekt avstanade.
Blir fint när det blir klart.
VW är bland det svåraste man kan kapa ner.
Ja inget är rätt fram med ett bubbla tak tyvärr. Man får försöka acceptera att man får prova sig fram lite, prova, flukta, klura, kanske göra om. Men tillslut sitter det oftast.
Tycker alltid de ser så lätt ut när andra gör saker när man tittar i trådar om blilbyggande, men troligen ser man inte allt bakom jobb och gör sig rättvisa i tid nerlagt 
Det är nog för att de inte visar hela processen.
Kapa bort en cm ur ett äpple och försök få det runt igen, nästan samma sak med VW tak ;-)
Daxs för B-stolpen.
Mäter upp va träffpunkten blir för resterande stoplen för att få till en bra skarv, och hur mycket delen behöver flyttas bakåt. Mäter allt 3 gånger igen
Andvänder både kapskiva, tiger, och bågsåg beroende på var jag kapar.
Efter lite justering och diverse bredning av dom nedre bitarna sitter allt där jag vill, slipar och punktar. På sista bilden kan vinkeln som blir på B-stolpen ses, de tas med i beräkningen av fönster bågen i dörren senare.
Redigt pyssligt, men nu är båda sidorna klara
Åter med de sista nästa gång, fönsterbågarna 
..

Ser bra ut.
Det blir korta pilar va ? 

Ser bra ut.
Det blir korta pilar va ?
Haha, precis, skulle vart fräckt med mini custom pilar faktiskt
Men dom får tyvärr stryka på foten för dom moderna reglerna.
Blir bra det där, har taksänkt en typ 3 variant och en stor del av jobbet var att få till dörrar och baklucka!
Lycka till 
Blir bra det där, har taksänkt en typ 3 variant och en stor del av jobbet var att få till dörrar och baklucka!
Lycka till
5% är att ta ner taket
95% är att få dörrar rutor, rutramar, fönsterhissar att funka och passa.
Daxs för dörrbågar!
Kapa och snitta upp bågen i 5 delar. Dels behövdes den breddas mot A-stolpen, och även vinklas lätt inåt. Skarvarna gjordes i 3 delar, och svetsade dit del för del för att komma åt överallt. Pyssligast är nästan inner rännan för fönsterlisten, trångt o bökigt!
Guide U-plåten för fönstret likaså hela fönstermekanismen får också en lämpligt mindre vinkel för att möte fönster bågen. De hela tog sin tid men känns nu ok.
Finns kvar två mindre luckor vid hörnet uppe i B-stolpen som blev kvar efter flytten av B-stolpen. Men i övrigt är taksänkningen nu klar
Takradien är behållen och jag tycker linjerna funkar bra överlag. De jag va mest rädd för med denna form av taksänkningen, är karossen utsida kontra taklinjen. Iom att taket är betydligt smalare än karossen. Men de blev helt ok enl. min mening.
Så nu är det vidare att tackla resten av allt, har uppmärksammat lite små delar som behöver åtgärdas, men mer av de nästa sväng.
På återseende 
Stiligt! 
Jag tycker taklinjen ser harmonisk och bra ut... inte enkelt att få till!! 
Kanonsnyggt.
Jag tänker mig att det skulle vara svårt att få till på en med VW platta och boxermotor, då taket åkt framåt en skaplig bit.
En längre baklucka kanske skulle få till det.
Stiligt!
Tackar! 
Jag tycker taklinjen ser harmonisk och bra ut... inte enkelt att få till!!
Tack! Mycket av taket är endå intakt, vilket va lite av tanken, men jag är nöjd hur det blev. Även fast de va betydligt mer jobb än jag trodde 
Kanonsnyggt.
Jag tänker mig att det skulel vara svårt att få till på en med VW platta och boxermotor, då taket åkt framåt en skaplig bit.
En längre baklucka kanske skulle få till det.
Ja den där tanken har fnulat lite på också, för mitt bygge är det kanske inte hela världen, men för en vanlig bubbla blir det genast krångligare på den punkten. 
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Oval V8:an
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.