Har renoverat min förgasare och min bränslepump på min folkvagn och fick tillslut igång den idag (har aldrig haft den igång förut) så jag vet inte hur den gått innan.
Problemet jag har nu är att den startar och går bra, svarar bra som f-n på gasen men efter ett tag på tomgången så verkar den kväva sej själv FAST jag har dragit åt mängdskruven massor, jag var noga med flottören och så under renoveringen har bytt de delar jag fick med i kittet.
Testade även med att montera tillbaka gamla ventilen till flottören samt testa med en annan flottör med samma resultat.. Efter en stund så om man gasar lite så väller det över bensin från flottörkammaren (se bilden på pilen) samt så sackar tomgången och den dör när man då släpper gasen..
När den väl stannat motorn så droppar den också bensin från den andra pilen på bilden, spjällaxeln. (obs choken är ej i den har jag avaktiverat) med justerskivan så den verkar inte vara boven..
Kan det ev vara bränslepumpen som trycker på för mkt bensin ????? För jag tycker nivån i bränslefiltret är hög (det blir fullt nästan)
Hjälp mottages gärna !
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)