Börjar närma mig momentet där jag vill måla mitt underrede på pickupen och jag har försökt hitta info på hur jag bäst går till väga med tekniken när man ska måla underifrån.
Jag har en ganska billig spruta med överliggande kopp, men den funkar bra och idén är inte att det ska bli en altartavla som jag vill visa upp på träffar med speglar under vagnen, idén är ett funktionellt rostskydd. Någon rinning här och var lär det ändå bli, men frågan är hur mycket man kan luta en färgpsruta utan att man börjar få problem med resultatet?
Jag gissar även att man kan vinkla sprutan mer ju mer färg som finns kvar i behållaren? Ska man kanske börja med de mer svåråtkomliga ställena när koppen är förhållandevis full för att sen gå på ställen där man kan köra med en mer horisontell vinkel i slutet på målningen? Har jag överskattat svårigheten med att vinkla sprutan kanske?
Jag har tyvärr ingen möjlighet att lägga vagnen på sidan, men det behöver å andra sidan inte bli ett proffsjobb, jag frågar bara efter lite tips som kan underlätta arbetet med mitt befintliga material och begränsade kunskap.