Hejsan,
Har gått igenom en 1600 motor som ska sitta i en svensksåld 1303S -74. Planen var "bara ett kopplingsbyte" men av bara farten det blev en hel dröse packningar, slangar, kablar, polering, lackering, diverse kontroller, momentdragning osv.
Tanken är att den i stort ska se ut som en originalmotor, inom rimliga gränser. Inte på nivån bultskalle och brickor...men de stora dragen ska vara rätt. Har hittat en del foton men det finns många varianter, oklart vad som är original. Och det verkar skilja en del mellan bilar för olika marknader.
Vad säger ni kännare därute? Hade ni fått någon slags original-feeling om ni lyft på huven? Eller snarare klåpar-feeling? Låt höra, tål sanningen
Är medveten om att tändspolen med kablage (svart Bosch), avgas/värmekammare, varmluftsslang (nya original-liknande i papp) samt den bakre täckplåten inte är på plats ännu. Bensinfiltret ska väl egentligen sitta under tanken men gillar att ha ett som man enkelt kan ha koll på (föreslå gärna en bättre placering).
Ca 4 månader till sen är det säsong igen i min del av Sverige, förhoppningsvis med massor av bilträffar igen! 
. Ska det vara blanka eller galvade brickor, om man nu grottar ner sig på den nivån?
Satte bara tillbaks den som den satt utan vidare tankar, men nu är det solklart 