Snyggt! Men borde inte texten på luckan följa kanten?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Nu har jag gjort det!! (Renovering av 911T -71)
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt! Men borde inte texten på luckan följa kanten?
Har ju också lagt igen hålen för listerna som är original på kofångare fram och bak. Där ska jag ha en 25 mm bred stripe. Tejpade en rand med 25 mm tejp för att få den rätt. Lurigast för att jag har ett så litet garage. Fick öppna upp och sticka ut häcken för att kunna få lite distans.
Sådär ja! Ny har den fått lite orange dekor!
Ha det fint,
Jörgen
Såhär?
Snyggt! Men borde inte texten på luckan följa kanten?
Jag testade båda på datorn. Tyckte detta blev snyggast! Och det är så det verkar vara oftast...
//J
Såhär?
Smaksak. Tycker det blev snyggare med rak. Se bilder ovan.
Jo. Tydligen mer vanligt sådär också. Mindes fel. 
Man gör som man vill helt enkelt! Jag var inne på böjd först men tyckte inte det blev snyggt. Här är ett exempel.
Jo. Jag kommer å använda kromade PORSCHE texten som original typ men lite annorlunda ändå..
Jo. Jag kommer å använda kromade PORSCHE texten som original typ men lite annorlunda ändå..
Spännande!
Snygga Klibbor 
Det där blev riktigt snyggt! 

Tack Alla!
Nu är också bakluckan på plats.
//J
Supersnyggt! 
Hej! Lite småpyssel har det blivit denna blåsiga helg. Fick vinyl från Lakewell i Belgien till vänster dörrsida som jag lyckades göra fel förra gången. Denna gången kollade jag noga för att inte skära hål där det inte ska vara något.
En "lustig" detalj med de inre dörrhandtagen är att de är olika. Det på förarsidan har inget handtag!! Den vettigaste förklaringen på detta som jag fått är att det är i vägen när man har (den större) originalratten. Men hur stänger man?? När det är nya gummin i alla tätningar så får man ha lite kraft som ni kanske känner igen. Gissar att när man har original dörrfack som är öppningsbara så kan man fälla ut det bakre och ta tag under handtaget. På min lösning så har jag ju ett fast fack så jag gissar att jag får veva ned rutan! Ska hålla utkik efter nåt handtag. Man kan ju såklart sätta ett passagerarhandtag från en högerstyrd bil. Vi får se... Lite kul att det är olika också.
Drog kabeln från skyltbelysningen som sitter i bakluckan så att den snyggt följer med gångjärnet vid öppning.
Lite dekaler i motorutrymmet också. Det sitter i tur och ordning från vänster: Info om alternator, däcktryck, oljenivå, ventilspel, tändföljd.
Ha det fint!
//Jörgen


Stiligt 
Tack för alla positiva tillrop! Det är uppskattat!
Nu var det ett tag sedan vi hördes. Väntar på att få hjälp med ena förgasaren där jag bröt av en nålventil som jag måste få ut. Återkommer angående detta. Har fixat lite i bagageutrymmet. Batterier på plats, det är ju dubbla på dessa årsmodeller. Ska väl vara för balans och vikt på framvagnen. Det är tajt i "lådorna" så kolla noga innan ni köper batterier att de får plats.
Båda är jordade med en fläta till karossen. Sedan går det en kabel mellan pluspolerna. "Elcentralen" med säkringar sitter på vänstersidan. Det är också där man kopplar in strömkablar på plus-sidan.
På bilderna ser ni en sladd som är bortkopplad vid säkringarna, den är till bränslepumpen som jag inte ville skulle gå medan jag testade och felsökte elsystemet. Jordflätorna är inte heller permanent åtskruvade på bilderna.
På grund av de dubbla batterierna så satte jag huvudbrytaren på pluspolen, annars får man ju ha en på var sida. Kabeln från andra batteriets plus är på själva pol-skon så att man verkligen kopplar ifrån allt. Kollade på andra huvudbrytare men de var väldigt "båtiga" eller krävde ingrepp. Så detta får bli bra.
Allt jobb man lagt ned på snygga kablar och ytor göms snart under en matta! Så några bilder innan allt täcks över. Klippte ut en rundel från en gammal yllefilt att lägga under reservhjulet för att inte skava bort all ny färg på tanken första veckan...
Mattan är en historia i fyra delar. En på var sida, en i fronten och en i mitten. Alla utom den i fronten sitter med tryckknappar. Den i fronten är bara lös? Eller är den limmad original?
Han-knapparna på sidorna är avlånga små plåtbitar med ett hål som skruvas fast i skärmskruven, tre på varje sida. På mittpartiet knäpps det fast på "pappskivan" som täcker fläkten.
Så nu är det färdigt och fint i bagaget!
Ha det fint,
Jörgen
Hejsan! Som jag nämnt innan så dabbade jag mig med ena förgasaren. Jag skulle skruva en av nålarna (varje förgasare har 3) i bott för att sedan göra en grundinställning på 2, 5 varv. Det är en ganska stabil fjäder, ett kraftigt skruvhuvud med brett spår och en smal "midja" där o-ringen sitter. Använde för stor kraft och drog av den. Kvar sitter alltså den gängade delen i förgasaren. Den sitter dessutom i en försänkning så man kan inte få grepp på den på något sätt.
Sån tur är så känner jag en kille som har både maskiner och kunskap att hjälpa mig. Behövde fixera och göra rätt från början och inte stå och fippla med handverktyg.
Han fick sedan ut den med en liten "grispitt" så kallad "kultingpick"...
Sista bilden visar skrotet och sedan en hopsatt förgasare (igen). Hoppas nu kunna få allt på plats för att montera motor och låda i bilen!
Ha det fint!
Jörgen
Hoppsan,
Bra med kompisar som har grejor.
Det ser ju ut som den lossat ovanför den smala delen?
Verkar skumt, men garantin hade nog gått ut ;-)
Ja, så är det. Den brast ovanför den smala delen. Därför hade den gängade delen en liten ”knapp” som först fick fräsas bort.
//J
Ett fantastisk arbete du lagt ner på bilen. Blir bättre än när den var Ny 
Pjuh!
Svettig manöver, tur att det finns dem med utrustning och is i magen 

Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Nu har jag gjort det!! (Renovering av 911T -71)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.