Har en Trike med direktinsprutad 1600 rova som stått i 9 år. När det ställdes av gick maskin och nu vill den inte tända överhuvudtaget. Stift har gnista och det luktar soppa så finns det någon kunnig därute som har lite ideer?
Hmmm....direktinsprutad? Kom först i moderntid på vattenkylda VW, men insprutning i insugkanalen kom på luftkylda hösten 1967. De var utrustade med Bosch D-jetronic.
Verkar stämma bra, maskin från en typ3 och när jag googlar på det så stämmer det bra med D-jetronic systemet s layout. Så finns det någon guru på detta som skulle kunna hjälpa till med lite vägledning åt en novis?
Om det är som grabbens typ tre så borde du ha ett kontaktstycke under plattan med brytarspetsen.
Den plattan ger ström till spridarna , den plattan kanske inte ger tillräckligt med kontakt .
Har du kollat anslutningar och ryckt ur och satt i kontakterna för spridarna ?
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Har gått igenom kontakter och andra kopplingar men ingen tendens till att den vill starta. har gnista brytare/stift. letat på forum om D-Jetronic men det jag då hittar är att fördelaren inte då ser ut som vanligt med kondring och brytarspetsar "kanske detta är annat system?" har i samband med försök med uppstart fått byta lite soppaslangar som var uttorkade kan det ställt til något med typ luft i systemet?
Har gått igenom kontakter och andra kopplingar men ingen tendens till att den vill starta. har gnista brytare/stift. letat på forum om D-Jetronic men det jag då hittar är att fördelaren inte då ser ut som vanligt med kondring och brytarspetsar "kanske detta är annat system?" har i samband med försök med uppstart fått byta lite soppaslangar som var uttorkade kan det ställt til något med typ luft i systemet?
Lägg upp bild här på fördelaren , det finns gott om folk som kan hjälpa dig,
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Till styrenheten och insprutarna kommer plus anslutning via plus med hjälp av relä och styrenten jordar när insprutning skall ske.