Ja, jo rostskydd finns och karosseri-kitt / topplack / underredsmassa ska dit.
Bromsledningar ser helt ok ut men det kanske är lika bra att göra det helt nytt i alla fulla fall.
Menar du bränsleledningar i själva tunneln eller var går de annars? Har bara koll på slangarna framtill och baktill. Ser på tubben att man drar ny slang parallellt med bromsröret ovan golvet. Måste kolla igen i bubblan
Svårt? inte egentligen så jättesvårt men jag har fått bra mentalt stöd och "garage-tips" av min vän Roland som är en mycket driven mekaniker. Det svåraste för mig är att svetsa bra och att skära loss det gamla var lite stressande. Men jag svetsar numera hellre än bra
Jag kan inte vänta på att andra ska göra det åt mig.
Sen ska ju allt monteras tillbaka och då måste hjärncellerna arbeta lite för att minnas hur det var, motorn sitter ju på plats och har inte varit ur i det här arbetet. Rattstång och kablar till lysen/tuta och hastighetsvajjern. Nya bromsslangar ska på mellan behållaren och huvudbromscylidern.
Batterihållaren kom jag på i natt
den måste dit samt pedalstöd/bläck.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss