Motorrum
Idag har jag monterad lös rutramarna och grovslipat framdörrar. En erfarenhet rikare med rutramarna, jag trodde att det skulle vara betydligt bökigare än vad det var.

Det tar sig
Lack, lack, lack! Det närmar sig nu väl Anton
Fick du rätt på glipan på framdörren?
Fan, jag hade också velat lacka om min, mest för att de e kul 
Ser kanon ut Anton 
Tack Steffo!
Lowang: Nja glipan är inte riktigt hundra på pass.sidan. Jag måste få ihop den nertill. Nä du ska fan inte lacka om din.. Du ska köra ut den ur garaget och låta den få smaka asfalt
Varför lacka om? Annan färg?
Färgvalet är jag inte bedrövad över, mest varit skönt att få fixat allt småskit som föregående ägare missat men det lär dröja måste ju åka några år först som du säger 
183 2011-08-30 20:23:33 Senaste redigerad av anton_e (2011-08-30 20:24:56)
Nu har det har gått ett år och ca en månad sen jag köpte bussen. Bussen ska lämnas in för underarbete och lack på söndag. Nu är det nära! Det är galet vad tiden går snabbt! Tidsoptimist som jag är trodde jag att bussen skulle rulla den här sommaren. Nu har jag (i och med min första bilrenovering) lärt mig att ALLT tar så mycket längre tid än vad man tror. Jag köpte bilen osedd (eller jag hade sett 5 bilder) och när Danne aka 50 split rullade in den här bussen på gården funderade jag vad fan jag gett mig in på. Hade jag tagit mig vatten över huvudet? Tanken slog mig många gånger de första veckorna. Men plåt för plåt föll på plats och tillslut hade jag fått ihop den! Under resans gång har jag lärt mig en hel del, bla att svetsa. Bussen är ju inte klar och målet är såklart att få den körbar. Men det känns bra att jag har kommit så pass långt och att få in bilen på lackering är helt klart en milstolpe!

Skickar ner baken senare!

Kalasjobb! Nu är det bara ungefär lika mycket kvar innan du får vrida på nyckeln och köra!!
Huvwa säg inte så 
Jag har haft min lackad i 2 1/2 år men fortfarande inte fått köra
Å andra sidan verkar du ha betydligt mer tid i garaget så det snör du nog ihop snabbt 
Anton: Jag måste säga det, för att ha varit en novis innan du började har du lärt dig väldigt mycket under kort tid och vad bilderna gör gällande verkar du ha en läggning för hantverket också. Det är en sak att klämma in massa kunskap på kort tid, det är en annan sak att ha talang för ngt som bara kan läras in genom evinnerlig övning. Det ska bli mycket intressant att följa resten av den här tråden. Kämpa på!
Lowang: Inte fått köra? Vems tillstånd måste du ha? 
Ser riktigt bra ut,bara att fortsätta!Ser fram emot att se den lackad.. 
late,
in love,
and a little drunk..
ser skit bra u,t bara kämpa på!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Fy fan vilken dag! Skönt att den snart är över....
Mycket på jobbet, stressa hem och lasta buss.. Vinschvajern släpper och bussen barkar nästan in i en stenmur.. Tur att polarn var i vägen och kunde agera stoppkloss. Tryckte in framskärmen på Audin (dragbilen) i en av morsans björkar på väg därifrån. FAN!
Hann med nöd och näppe fram innan lackeringsfirman stängde. Glömde så klart motorluckan och motorbalken i bilen...
Nu är den iallafall inlämnad.....
Uj!! Låter ju hektiskt
Ser fram emot bilder på din nylackade buss sen
192 2011-09-05 21:13:39 Senaste redigerad av lowang (2011-09-05 21:14:23)
va fan!
exakt samma sak hände när jag hade min buss på jobb en gång
behövde inte betala för släpet jag hyrde (det var det minsta man kunde begära iofs), de såg ganska slokörade ut när jag berättade storyn
Var och tittade till bussen idag
Nedslipad sedan riktad och spacklad utvändigt. Fronten, taket kvar + insidan.

Gott att ngn annan gör tråk jobbet med att spackla och slipa.
Då går du i väntans tider nu då....
Göran! Vem hinner först? 
Du!
Det går lite på halvfart nu av div anledningar. Tyvärr. Men det ska bli kul att se din buss lackad.
VAD HÄNDE MED TAKET ????????????????????
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Fortsättning följer 
Oj oj någon som har en liten suprise på gång.
Spännande.....