26

Med INSEX SKALLAR går inte svänghjulet runt i huset
Du måste ha vanlig skalle med en tunn bricka  för det inte skall gå i mot  startkaransen ( jag har även gjort den missen)
Då kommer inte maskin  i botten läget på lådan
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

27

PPRMicke skrev:

Med INSEX SKALLAR går inte svänghjulet runt i huset
Du måste ha vanlig skalle med en tunn bricka  för det inte skall gå i mot  startkaransen ( jag har även gjort den missen)
Då kommer inte maskin  i botten läget på lådan
/// M

Tack för tipset! Då börjar jag med att byta ut dom!

Fler grejer som kan behöva bytas eller justeras?

Hoppas att jag snart skruvar dit motorn sista gången

28

Det är ju ändå ganska enkelt att testa om det är tillräcklig frigång mellan svänghjul och låda.
Montera motorn och se till att den bottnar mot växellådan, du ska alltså inte ha nån glipa mellan dessa.
Gör den inte det, slipa mera.
Gör den det, testa att vrida runt motorn för hand på remskivan, går inte det, slipa mera.

29

Du har fel tryckplatta till det urtrampningslager som sitter i din låda, det ska vara en med en ring i centrum. Den tryckplatta du har kom -71.

Det finns lösa ringar att köpa annars en annan tryckplatta.
https://dalhems.com/sv/p/4139416a2bfb4d … ed-lasring

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

30

Svwerker skrev:

Du har fel tryckplatta till det urtrampningslager som sitter i din låda, det ska vara en med en ring i centrum. Den tryckplatta du har kom -71.

Det finns lösa ringar att köpa annars en annan tryckplatta.
https://dalhems.com/sv/p/4139416a2bfb4d … ed-lasring

Ny tryckplatta beställd!

Nu ska jag ut och slipa för att svänghjulet ska gå fritt...

31

Nu har jag äntligen fått rätt delar, och nu drar startmotorn runt motorn som den ska. Det var lite mer arbete än förväntat.

Nu har jag ingen gnista så provstarten återstår, men det borde inte vara så svårt att få till.