26

Det är lite svårt att hänga med i din något röriga historia så undrar.

Varför blev säljaren arg på dig?  Kan det möjligen vara för att du inte hämtade bilen när du köpt den? 

Varför lägger du inte upp bilder på bilen det handlar om? Istället för helt andra liknande bilar.

Tycker du på fullt allvar att en vecka eller fyra år är sak samma?

27 Senaste redigerad av pelican (2020-07-24 19:38:34)

Leif VW Persson skrev:

Varför blev säljaren arg på dig?  Kan det möjligen vara för att du inte hämtade bilen när du köpt den? 

Varför lägger du inte upp bilder på bilen det handlar om? Istället för helt andra liknande bilar.

Jag undrar vem som är rörig? Vem har sagt till dig att jag skulle hämtat bilen ?
Återigen läs mitt inlägg eller du kanske har fel på läsförståelsen?
Har jag sagt att en vecka eller fyra år är samma? Vad hade du på högskoleprovet?
Läs inlägget jag skrivit så slipper du fråga massa onödiga frågor.

28

pelican skrev:
Vwbugmod skrev:
pelican skrev:

Ja, visst. Problemet är mest jag definitivt vill ha bilen. Jag var och tittade på många bilar innan jag hittade denna. Jag vill ha en 1303s. Och den skall se okej ut vilket denna gjorde iom den nya lacken. Garagelackad visserligen men helt godkänd enligt mig. Jag tyckte också att den vita inredningen var perfekt, även om den var smutsig.

Ja, vi får se hur det slutar.

Betalade du innan?
Isåfall borde du betalat när du lastade bilen på trailer

Jag betalade utifrån en sms-konversation där vi bekräftar att dom 8000 kr är betalning för bilen. Sedan lovade han transportera bilen till mig då jag bor i en annan stad. Sedan förhalade han i månader och blev tillslut arg på mig, då jag vill ha bilen och är inte glad alls på han. Han var ganska talför så jag litade på han, skulle inte gjort det.

Varför åkte du inte med kärran å hämtade bilen om nu säljaren förhalade leverans av bilen?
Menar du att du väntat i 4 år på att han ska leverera bilen utan att du åkt å hämtat den själv?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Flakbil mot H-O 2021 och hinner jag inte klart den får man väl åka taxi. Till Hessisch ska jag!!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

29 Senaste redigerad av pelican (2020-07-24 20:57:16)

50 split skrev:
pelican skrev:
Vwbugmod skrev:

Betalade du innan?
Isåfall borde du betalat när du lastade bilen på trailer

Jag betalade utifrån en sms-konversation där vi bekräftar att dom 8000 kr är betalning för bilen. Sedan lovade han transportera bilen till mig då jag bor i en annan stad. Sedan förhalade han i månader och blev tillslut arg på mig, då jag vill ha bilen och är inte glad alls på han. Han var ganska talför så jag litade på han, skulle inte gjort det.

Varför åkte du inte med kärran å hämtade bilen om nu säljaren förhalade leverans av bilen?
Menar du att du väntat i 4 år på att han ska leverera bilen utan att du åkt å hämtat den själv?

Personen har lovat leverera bilen fysiskt. Sedan efter ca 6 månader säger han att bilen är stulen. Jag har erbjudit mig att hämta bilen från vecka ett. Men blivit nekad för att säljaren skulle leverera bilen. Jodå, han kom väl på att han inte alls ville sälja bilen. DÅ den har ett värde på 25 000 kr ihopskruvad. Och jag gav 8000 kr då bilen var isärskruvad.

Ett tag trodde jag bilen var stulen, då säljaren påstått det på en ljudupptagning jag har. Men så visar det sig att bilen inte alls varit stulen utan att den stått två år i ladan där jag var och tittade på den. Jag har egentligen aldrig trott på den här säljaren överhuvudtaget, men vad skall jag göra? Jag har hela tiden trott att bilen är inte stulen utan att den stått i ladan hela tiden. Men den flyttades för ett eller max två år sedan. Det fick jag reda på nyligen.

30

pelican skrev:
Leif VW Persson skrev:

Jag undrar vem som är rörig? Vem har sagt till dig att jag skulle hämtat bilen ?
Återigen läs mitt inlägg eller du kanske har fel på läsförståelsen?
Har jag sagt att en vecka eller fyra år är samma? Vad hade du på högskoleprovet?
Läs inlägget jag skrivit så slipper du fråga massa onödiga frågor.

"Sedan lovade han transportera bilen till mig då jag bor i en annan stad.
Sedan förhalade han i månader och blev tillslut arg på mig, då jag vill ha bilen och är inte glad alls på han. Han var ganska talför så jag litade på han, skulle inte gjort det.

"Den är inte registrerad på mig utan på säljaren. Ena registreringsskylten hittade jag i förrgår tillsammans med främre kofångare. Det kan peka på att bilen förvaras inom hus någonstans. Möjligen att hela bilen fått ny identitet. Det kan såklart bli knepigt om hela bilen är ombyggd.
Fyra år eller 1 vecka är för mig sak samma. Bilen är fortfarande borta."

31

Jag tror Pelican har mer problem än en försvunnen bil. ICQ/ac

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1200-59 soltak
vw 1300-66 cab
vw karmann ghia-62
vw 1300-68  vw gipsy-90 nr 711

32

Nicklas skrev:

ICQ/ag

"ljushuvud"

33 Senaste redigerad av pelican (2020-07-25 13:59:15)

Leif VW Persson skrev:

Förstår du inte vad dom två meningarna betyder så har du  svårt att läsa.

Nicklas skrev:

Jag har problem med dig. Jag tror du har mera problem än att min bil är försvunnen.

Mr 56 skrev:
Nicklas skrev:

ICQ/ag

Och jag har problem med dig. Jag tror du har samma problem som Nicklas.

34

pelican skrev:
Leif VW Persson skrev:

Pelikan:
Menar du att det inte är skillnad på 1 vecka, 3 månader, eller 4 år?

Flakbil mot H-O 2021 och hinner jag inte klart den får man väl åka taxi. Till Hessisch ska jag!!
Tel 07noll357185ett

35 Senaste redigerad av pelican (2020-07-25 19:00:08)

50 split skrev:
pelican skrev:
Leif VW Persson skrev:

Pelikan:

Har jag sagt att veckor, månader och år är samma? Tror du själv att 1 vecka, 3 månader eller 4 år samma? Är du dum eller?

36

pelican skrev:
Kurtivan skrev:

Är det inte lite väl sent med att agera först 4 år efter affär?

Kurtivan skrev:

Är det inte lite väl sent med att agera först 4 år efter affär?

lasslo skrev:

Det hela känns lite märkligt?
Varför skriver du inte ut regnummer om du nu letar efter den bilen? Det har ju gått fyra år så bilen kan ju vara helt olik dina bilder, men regnummer bör ju vara samma.

Och att det gått fyra år sen ”affären”? Det framgick väl inte alls i de första inläggen. Det är ju en viktig info om du vill ha hjälp från oss vw folk..

Den är inte registrerad på mig utan på säljaren. Fyra år eller 1 vecka är för mig sak samma.

pelican skrev:
50 split skrev:
Leif VW Persson skrev:

Pelikan:

Har jag sagt att veckor, månader och år är samma? Tror du själv att 1 vecka, 3 månader eller 4 är samma? Är du dum eller?

Du behöver inte alls vara otrevlig eller dryg, jag la till 3 månader, men resten har du ju skrivit själv.
Lycka till att hitta bilen.  ICQ/bm

Tel 07noll357185ett

37

50 split skrev:

Du behöver inte alls vara otrevlig eller dryg, jag la till 3 månader, men resten har du ju skrivit själv.
Lycka till att hitta bilen.  ICQ/bm

Du har rätt i att jag inte behöver vara otrevlig. För du var egentligen inte så otrevlig själv. Jag ber om ursäkt för min mening " är du dum eller?".
Ja, tack, vi får se om den dyker upp. Jag tvivlar lite på det idag. Men så försöker jag nu göra vad jag kan för att den ska komma till rätta.

38

Måste bara fråga, har du även en ghia på Porschechassi ?

pelican skrev:
Leif VW Persson skrev:

Nicklas skrev:

Jag har problem med dig. Jag tror du har mera problem än att min bil är försvunnen.

Mr 56 skrev:
Nicklas skrev:

ICQ/ag

Och jag har problem med dig. Jag tror du har samma problem som Nicklas.

39

helmut skrev:

Måste bara fråga, har du även en ghia på Porschechassi ?

Nej, men jag har mycket andra bilar.

40 Senaste redigerad av pelican (2020-07-30 17:06:53)

Jag har fått papper från polismyndigheten och rubriceringen är bedrägeri. Den anställda på polisen lät nöjd efter att jag genomfört förhöret via telefon. Säljaren har misstänkt att någon skulle plockat upp karossen och sedan kört den till metallåtervinningen för att få pengar för metallen. Det är något som jag under inga omständigheter tror ett skvatt på.

Jag vill nu veta vart bilen är. Det är ingen idé köpa den. Hittar jag den kommer jag omedelbart ringa polisen och lägga fram bevis för att bilen är min. Jag har fotografier ytterligare som jag inte lägger upp i tråden. Jag har också en stor mängd sms som jag inte lägger upp. Likaså mycket vittnen som styrker vad jag säger.

Jag är mest förvånad över hur en sådan här bil kan försvinna. Jag har under årens lopp kontinuerligt sökt av annonser på blocket och på Google bildsök. Har jag hittat misstänkta bilar, alltså bilar av samma färg och modell, då har jag kontaktat ägaren och förklarat mig. Jag har kunnat skriva av ett par bilar i letandet på så vis.

Jag har varit rejält förbannad på den här saken. Jag är fortfarande det. Jag kan bli galet arg då jag tänker på allt detta även idag. Vi får se vad kommande polisutredning leder till. Sedan väntar en civilrättslig stämningsansökan i Tingsrätten om bilen inte kommer fram efter denna polisiära utredning.

41

pelican skrev:

Jag har fått papper från polismyndigheten och rubriceringen är bedrägeri. Den anställda på polisen lät nöjd efter att jag genomfört förhöret via telefon. Säljaren har misstänkt att någon skulle plockat upp karossen och sedan kört den till metallåtervinningen för att få pengar för metallen. Det är något som jag under inga omständigheter tror ett skvatt på.

Jag vill nu veta vart bilen är. Det är ingen idé köpa den. Hittar jag den kommer jag omedelbart ringa polisen och lägga fram bevis för att bilen är min. Jag har fotografier ytterligare som jag inte lägger upp i tråden. Jag har också en stor mängd sms som jag inte lägger upp. Likaså mycket vittnen som styrker vad jag säger.

Jag är mest förvånad över hur en sådan här bil kan försvinna. Jag har under årens lopp kontinuerligt sökt av annonser på blocket och på Google bildsök. Har jag hittat misstänkta bilar, alltså bilar av samma färg och modell, då har jag kontaktat ägaren och förklarat mig. Jag har kunnat skriva av ett par bilar i letandet på så vis.

Jag har varit rejält förbannad på den här saken. Jag är fortfarande det. Jag kan bli galet arg då jag tänker på allt detta även idag. Vi får se vad kommande polisutredning leder till. Sedan väntar en civilrättslig stämningsansökan i Tingsrätten om bilen inte kommer fram efter denna polisiära utredning.

Helt klart tycker jag att de är tråkigt att bilen är borta . Men tycker du inte att du själv har liten del i att de har blivit så här ? enligt mej gör inte en vuxen person med lite vett affärer på de viset som du har gjort . har läst igenom den här komedi tråden .

42

Eklund skrev:

Helt klart tycker jag att de är tråkigt att bilen är borta . Men tycker du inte att du själv har liten del i att de har blivit så här ? enligt mej gör inte en vuxen person med lite vett affärer på de viset som du har gjort . har läst igenom den här komedi tråden .

Jag har gjort väldigt många bilaffärer, men vi kan förbise det. Kan inte du förklarar hur jag skulle gjort? Andra i tråden som tycker samma kan också säga vad jag skulle gjort annorlunda.... ?

43

cash on delivery..
dvs bara handpenning innan lev, annars finns det ju inget mer för säljaren att få.. utan hela kakan sas... ICQ/ai
Nu var det iofs inte jättestora pengar .. värre om det varit säg 100 000 kr...
Ja trist hur som.. hoppas du får dina pengar tillbaka och lite för besväret... för bilen tja om det vore jag så inte hade jag ruvat på en annan persons bil så länge utan förmodligen sålt smågrejer och kastat resten.. han har ju redan fått full betalt enligt hans önskemål..
om nu bilen rullar vidare med andra papper och schassie nummer så kan den ju mycket väl ha ny /annan färg..
så många milllllioner vw typ 1 som gjorts, så är detta ju bara en... eller delar?? av en kvar... ICQ/bn
visst jag har betalt i förskott några gånger.. säg som sista bay bussen 1000 kr .. och den hämtades ca 1 år senare.. eller sista bubblan 3000kr  1302. som nog oxå stod hos säljaren 1 år innan jag hämtade... men då var det mycket goda vänner som sålde.. man blir inte ovänner för sådana små belopp..
som innan hoppas det löser sig... annars .. så har det ju passerat många tusen genom din börs sedan dess, så borde inte svida ekonomiskt.. i alla fall..  ICQ/bn

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(