1

Jag måste skriva av mig lite, så jag får bort lite av min ilska....
Om jag kränker en statlig myndighet som inte kan försvara sig, eller på annat sätt är oförsvarbart taskig så är det fritt fram för nån moderator att plocka bort mitt inlägg.  ICQ/bs

Förra helgen insåg jag att min generator var riktigt sliten, så jag slog på stort och beställde en ny, större.
Classic vw skickade den snabbt precis som dom brukar  ICQ/bf

Jag följde den via spårning, på onsdagen såg jag att den var vid mitt näst närmasta ombud, men då var den tydligen felskickad och jag fick inte hämta den. Den var tvungen att skickas tillbaka till Malmö för omsortering... 
den skulle komma till Löddeköpinge igår eller idag istället. När den inte kom i eftermiddag så spårade jag den igen, då står den som returnerad....
Jag blir minst sagt arg...... ringer kundtjänst, sitter 30min i kö för att få reda på att nån på postnord har råkat sortera den fel och att den hamnat i en returbur och är på väg till Skellefteå igen...

Idag började jag min semester och jag har en buss utan generator... vi hade bussturer planerade både måndag och tisdag, men det lär inte hända.

Jag har mailat Classic och hoppas att dom kan skicka en ny snabbt, då kan jag ev ha den på onsdag. Jag har bokat camping Tors-sön. Det vore ju fan om jag måste ställa in det oxå, bara för att postnord inte klarar av sitt jobb...

Det som gör mig mest förbannad är att dom kan bete sig så här, göra fel gång på gång utan att ta något som helst ansvar....

Så, nu har jag fått kräka av mig lite. Nu blir det fredagsöl och försöka tänka på annat..

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

lasslo skrev:

Det som gör mig mest förbannad är att dom kan bete sig så här, göra fel gång på gång utan att ta något som helst ansvar....

Men så enig jag är i den meningen, har inget specifikt hat gentemot Postnord utan lite småhat mot de flesta logistikföretagen, hur kan man jobba med logistik och tillåtas göra så mycke fel?
Mitt största hatobjekt i logistikvärlden är Bring, vilken jävla norgeshistoria...

Hoppas det ordnar sig!

Buy the ticket, take the ride... - HST

3

En gång i tiden, var Kungliga Postverket det mest pålitliga som fanns!
Men..det var innan staten skulle börja leka företag, och idag är PostMord, det sämsta skit som existerar!
På 70-talet hade jag en chef som sa "Är Du dum, eller jobbar Du på posten!"
Tyvärr var han alldeles för tidigt ute, för4 idag hade han fått en hjärnblödning om han levat..

Att som företagare vara beroende av PostMord är ett rent helvete! Jag använder UPS i så stor utsträckning jag kan, och betalar gärna lite extra till mina leverantörer om de skickar med UPS till mig..då får jag paketen.

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

4

Skulle få min gamla buss på tryckt på trätavla av en firma i Tyskland. De säger att den är tillverkad och skickad, men den går inte att spåra. De har skickat den med UPS.

Så UPS är tydligen samma skit som postnord. Har gått 3 veckor nu och ännu inget paket i lådan.

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

5

Tycker att man sparkar lite mycket på postnord. De har ett statligt uppdrag och ett fast pris på att leverera brev över hela landet även om det är få som skickar brev nu för tiden.
Sen så har ju näthandeln ökat lavinartat så det är nog inte lätt att hänga med utvecklingen. Tror nog att de andra aktörerna felar de med.
Sen så förstår jag din frustration fullt ut då systemen är väldigt fyrkantiga.
Tror att det kommer bli bättre i framtiden när de utvecklar logistiken.

Bubbla -62

6

PostNord är fantastiska! Fast på helt fel sätt.

https://andersljungberg.nu/2017/01/29/v … n-bra-dag/

7

GB63VW62 skrev:

Tycker att man sparkar lite mycket på postnord. De har ett statligt uppdrag och ett fast pris på att leverera brev över hela landet även om det är få som skickar brev nu för tiden.
Sen så har ju näthandeln ökat lavinartat så det är nog inte lätt att hänga med utvecklingen. Tror nog att de andra aktörerna felar de med.
Sen så förstår jag din frustration fullt ut då systemen är väldigt fyrkantiga.
Tror att det kommer bli bättre i framtiden när de utvecklar logistiken.

Skickade ett brev. Med 5st A4 papper i.
Kostade nästan 100kr att skicka.
Men det var oxå med försäkring.

Fick hem 5 nya tidningar idag. Paketet dom låg i var nästan ovalt. Samtliga tidningar hade fått skada pga det. Kanske ingen big deal. Men hemskt tråkigt.
Dom har slarvat bort däck alla gånger jag beställt däck.
Senaste gången jag beställde så hämta jag ut två ena dagen sen en ny avi dagen efter att hämta ut dom två andra. Hämtade ut dom.
Då visade sig att jag hade två däck till att hämta ut.
Första utlämningen hade inte blivit registrerad.
Men dom kunde inte ta bort den heller då dom inte hade någon kod att skanna. Så jag har fortfarande två däck att hämta ut som jag redan har.
Det som är lite skrämmande är att ingen bryr sig om nån ersättning eller kontakt för att kolla hur det ligger till osv. Men det är ju bara snart 5månader sen.

När jag skulle hämta ut mina fyra fälgar jag beställt skulle jag hämta upp dom hos post kontor för att paketet var för stort för att leverera till dörr.
Väl där för att hämta ut dom ser jag att paketet ser väldigt litet ut för fyra fälgar. Jag nämner det för dom att det borde vara ett paket till.
Får ett -Nej bara ett paket.
För att få kolla i kartongen var jag tvungen att kvittera ut paketet.
När jag öppnade framför dom och det var endast två fälgar i, så kunde dom inte hjälpa mig för jag hade kvitterat ut paketet. Dom hade gjort sin del.

ETT STORT BRYT PÅ KONTORET!

Efter mycket om och men visade sig att en chaufför hade lastat om dom i nya kartonger men inte registrerat att det var två paket. Men känns som en ”melt-down” mer än ofta.

Tack för att jag fick skriva av mig lite.

Tomato Potato
Dyslexiker..

8

Beställde 4 däck som skulle levereras hem. Ett paket kom med postbilen fram till huset, det innehöll två däck. En avi kom att jag hade ett paket att hämta ut på Ica (postibutik), där fick jag de andra två...

Gubbjävel; dvs originalfantast

9

Min vardagsbil hade elhissen gått sönder. Eftersom det är en lite ovanligare bil är det svårt att hitta delar nya el beg. Det fanns en plastmojäng i norr sverige som Postnird ”skickade” ner...prylen kom aldrig till verkstaden utan jakten en ny plastdel började. Tror de hittade den i tyskland. Min bil stod i 1,5 månader på verkstaden pga Postnords hantering av brev o paket. JAG HATAR DEM! Så jag förstår er alla. Nu är bilen hemma iaf! ICQ/bs

10

Ibland känns det som jag är en av få som inte har några problem med Postnord, och beställer rätt ofta... tror det bara är en enda gång det var jävligt och då var det ett paket från Finland som åkte runt och fram och tillbaka i landet lite  ICQ/ae Annars så går det fort, följer paket i appen osv.  ICQ/ay

11 Senaste redigerad av Mr 56 (2020-07-08 17:09:06)

Nån riktig post är det inte :-)

https://www.youtube.com/watch?v=AMMBXztgEy8

https://www.youtube.com/watch?v=WadharBHoMI

Post's attachments

post.jpg, 192.39 kb, 1417 x 1053
post.jpg 192.39 kb, 183 downloads since 2020-07-08 

"ljushuvud"

12

Jag har ett annat exempel också... Jag skulle skicka en paket till en i Norge, men det var dyrt nå fruktansvärt, så han föreslog att jag skulle skicka det poste restante till Coop i Abisko. På deras dörr fanns ett anslag med postlogga på hur man skulle skriva så att det blev rätt och bild på det skickade norrmannen till mig. Postade paketet och följde det och såg att det kom till Abisko för att sedan returneras till mig, och på min bekostnad dessutom.
Postnord påstod att den tjänsten inte fanns i Abisko och när jag ifrågasatte varför det stod ett anslag på Coop där och hur de kunnat ta emot paketet om tjänsten inte fanns så menade dom att de förutsatte att jag valt rätt tjänst när dom tog emot paketet.
Det blev till att posta om igen och skicka till Kiruna där tjänsten fanns, jag reklamerade ärendet och fick så småningom tillbaka min returfraktkostnad från Abisko.

Gubbjävel; dvs originalfantast

13

Fler som är missnöjda
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/y3Q … alltid-fel

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

14

Misslyckade leveransförsök har man ju råkat ut för.
Har suttit hemma vid köksbordet och väntat på leverans flera gånger när jag har fått sms att leveransförsök har gjorts men att ingen var hemma.
En annan gång hade jag beställt 25l olja den dunken hamnade nånstans i Postnords Bermudatriangel men efter nästan 2 månader på drift stod den helt plötsligt på gårdsplanen hemma helt utan förvarning (datumstämplad som min första beställning).

Det värsta med den historian är att när den första dunken konstaterades ha "försvunnit" så gjorde jag en ny beställning men även den dunken försvann men syntes aldrig till nåt mer.

Jag har haft hur mycket strul som helst med Postnord men tycker nog de har blivit lite bättre det senaste året men väljer helt klart bort dem om det är möjligt vid fraktval.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

15

För att återknyta till tidigare inlägg..
Jag beställer hem en hel del till mitt företag, och tyvärr så har jag statistik på förra året, som visade att 22% gick snett ???
Sen detta med "Vi har varit på plats, men ingen hemma"  ICQ/aq
Vi har övervakningskameror, så ingen kommer i närheten, bortsett från postens numera osynliga bilar och chaufförer.
När man erbjuder dom att titta på filmen aktuell dag och tid, så får man aldrig något svar, men paketen brukar dyka upp fort som faen..

Såå, det gamla uttrycket "Som ett brev på posten" gäller inte längre..

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

16

Piraten skrev:

Såå, det gamla uttrycket "Som ett brev på posten" gäller inte längre..

Jooo... det gäller fortfarande men har fått en annan innebörd...  ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

17

ICQ/bm  ICQ/bj

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

18

Ursäkta lite ot meen, ja knäppte den här bilden på jobbet för snart två år sen... Finn två fel tänkte jag då  ICQ/ap

”Det går som tåget” och ”som ett brev på posten”
Bägge uttrycken lika (in)aktuella idag   ICQ/ag

Post's attachments

02D6404D-DED2-4F89-BAB6-BA6243552076.jpeg, 199.42 kb, 1000 x 750
02D6404D-DED2-4F89-BAB6-BA6243552076.jpeg 199.42 kb, 205 downloads since 2020-07-13 

VW typ 3 1600 TLE 1971

19

Såå rätt så ICQ/be

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

20

Det råder spöstraff för den som stoppar antingen Posttåget eller Kopparpendeln....gör man nåt sånt behöver man inte bry sej att komma till jobbet nästa dag.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream