ja de är klart lägg upp lite mer här så man har nå att kika på
27 2011-08-29 14:49:32 Senaste redigerad av qvanis (2011-08-29 15:02:37)
Vem skulle inte villja ha detta garaget på tomten?
Vem skulle inte villja ha detta garaget på tomten?
Riktigt häftigt.. Vill se mer rolig tillbehör
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
qvanis skrev:Vem skulle inte villja ha detta garaget på tomten?
Riktigt häftigt.. Vill se mer rolig tillbehör
Så en tråd, kommer inte ihåg vilket forum, men han hittade en sån, som ble brukt som hönshus, lite plåt och så var den klar...
Det garaget du pratar om Lars, kom från skånska Klippan...där det fanns 2 stycken i olika delar av byn. Tror att det står ett sånt i Hjärnarp med.
Kårsells i Sthlm har väl et på tomten.
Mycket riktigt så har Kårsell ett sådant här garage. Här är ett ut klipp från Bilsport Retro Nr5 2005
I Hjärnarp säger du "25hp", intressant...
Noen her som har sett slik picknick boks før?? Aner ikke helt årstall, men ut fra bobla så er det vel rundt/tidlig 50 talls. Fikk tak i den nå i sommer
Noen her som har sett slik picknick boks før?? Aner ikke helt årstall, men ut fra bobla så er det vel rundt/tidlig 50 talls. Fikk tak i den nå i sommer
Ja denna var vanlig i Norge , finns en sån här i värnamo med.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Minken68 skrev:Noen her som har sett slik picknick boks før?? Aner ikke helt årstall, men ut fra bobla så er det vel rundt/tidlig 50 talls. Fikk tak i den nå i sommer
"picknick boksen" ??
Den är tillverkad i Norge, på 60 talet har det sagts mig så inte så gammal som man kan tro men mycke trevliga ialla fall
kisavw skrev:Minken68 skrev:Noen her som har sett slik picknick boks før?? Aner ikke helt årstall, men ut fra bobla så er det vel rundt/tidlig 50 talls. Fikk tak i den nå i sommer
"picknick boksen" ??
Ja jag bytte till mig den av en Trevlig norsk kille för många år sen.
VW Typ 2 1967
Jag kan tillägga att det finns tre olika boxar. Det som skiljer är handtagen.
qvanis skrev:kisavw skrev:Ja denna var vanlig i Norge , finns en sån här i värnamo med.
"picknick boksen" ??
Ja jag bytte till mig den av en Trevlig norsk kille för många år sen.
Den är cool, fanns faktiskt en till salu: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1154577
dock inte den på bilden, se länk...
Väl överprisad konservburk från 60-talet. Bara för att det råkar vara en bubbla på den. Jesus.
40 2011-08-31 16:51:37 Senaste redigerad av qvanis (2011-08-31 16:56:24)
Inte bara till vw men detta pip -stället tycker jag är lite kul. Bilden är tagen på VWärnerträffen -09
Fast Reservtank 22liter
Hittade denna annonsen, har dock aldrig sett en sån här "live" någon som gjort de?
Fast Reservtank 22liter
Hittade denna annonsen, har dock aldrig sett en sån här "live" någon som gjort de?
Jo på en svensk oval samt på Grundmanns museum i Tyskland
Fast Reservtank 22liter
En kompis har en sådan för att klara extraförbrukningen när Judsonkompressorn trycker på.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Några av dessa mätare hade inte varit fel...
http://karmannghia.org/sales_lit/other/ … s/p14b.jpg
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Några av dessa mätare hade inte varit fel...
http://karmannghia.org/sales_lit/other/ … s/p14b.jpg
Ja där har jag en låååååååång väg kvar innan man uppnår hela den sidan.
Har i princip bara klockan/gallret till oval.
VW Typ 2 1967
VW Typ 2 1967
47 2011-09-26 17:21:18 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-09-26 17:22:06)
Detta är nog min favorittråd om den varit lite mer aktiv. Vad är det för årgång på dendär reser tanken kisavw?
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Swamp Cooler, ett underbart tillbehör. Hade jag mycket väl kunnat tänka mig ha i min ägo...
Detta är nog min favorittråd om den varit lite mer aktiv. Vad är det för årgång på dendär reser tanken kisavw?
Är lite osäker på årtalet men jag hoppas den passar till 15 tums fälg.
VW Typ 2 1967
Delbart Oberg "evighets" oljefilter skulle va lite kul att ha.