1

hej.
har en komplett växellåda med drivaxlar å trummor liggandes, på lådan står det 7595620. någon som vet vad den kommer ifrån, tror det är en typ 3?

/christian

2

Går inte att se bara från numret. Enklast är att kolla på växelföraren: Om försänkningen för växelstångskopplingsskruven är på ovansidan är den från Typ 1. Om undersidan Typ 3.

3

tack, snabba svar. får undersöka det. hur får man reda på vad det är för utväxling/slutväxel på den då?

4

Hej. Har tittat på lådan igen och såg att det var försänkningar både på över och undersida Default/hmm Typ 1 låda som suttit i en typ3? Finns det mer som skiljer? Den är komplett med drivaxlar å bromsar. Vet att trummorna är bredare men inte hur mycket?

5

Hej igen.
Ingen som kan hjälpa mej?  ICQ/an

6

Knäpp några bilder på trummorna och drivaxlarna så kanske man kan se något utifrån det.

Sedan är det ju inte omöjligt att drivaxlar och trummor är utbytta någon gång i tiden. Om du berättar varför du vill identifiera växellådan kanske det finns något annat att gå efter.

7

Jag vill ha en helsynkad låda i bubblan. Brorsan hade den här, som har suttit i en gårdstraktor (byggd på en typ 3) liggandes, den behöver dock nya bromsar. Vet inte vad jag ska beställa för grejor. Default/hmm

8

Ok, knäpp några bilder så finns det säkert någon som kan identifiera bromsarna.

9

Fick alldeles nyss höra att typ 3 bromsarna har 2 cm större diameter, någon som har måttet på en typ1 trumma så jag kan jämföra?( Min bil står hemma å jag är borta på jobb.)

10 Senaste redigerad av Johan W (2011-08-29 20:45:54)

23cm innerdiameter 51-68 iaf

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11

Dom här trummorna var åxå 23 cm så då är det väl typ1 grejor. Tack för hjälpen. ICQ/ab

12

Typ 3 har 230 mm trumdiameter ->7/63, därefter kom 248 mm.