hej.
har en komplett växellåda med drivaxlar å trummor liggandes, på lådan står det 7595620. någon som vet vad den kommer ifrån, tror det är en typ 3?
/christian
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » typ 3 låda?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
hej.
har en komplett växellåda med drivaxlar å trummor liggandes, på lådan står det 7595620. någon som vet vad den kommer ifrån, tror det är en typ 3?
/christian
Går inte att se bara från numret. Enklast är att kolla på växelföraren: Om försänkningen för växelstångskopplingsskruven är på ovansidan är den från Typ 1. Om undersidan Typ 3.
tack, snabba svar. får undersöka det. hur får man reda på vad det är för utväxling/slutväxel på den då?
Hej. Har tittat på lådan igen och såg att det var försänkningar både på över och undersida
Typ 1 låda som suttit i en typ3? Finns det mer som skiljer? Den är komplett med drivaxlar å bromsar. Vet att trummorna är bredare men inte hur mycket?
Hej igen.
Ingen som kan hjälpa mej? 
Knäpp några bilder på trummorna och drivaxlarna så kanske man kan se något utifrån det.
Sedan är det ju inte omöjligt att drivaxlar och trummor är utbytta någon gång i tiden. Om du berättar varför du vill identifiera växellådan kanske det finns något annat att gå efter.
Jag vill ha en helsynkad låda i bubblan. Brorsan hade den här, som har suttit i en gårdstraktor (byggd på en typ 3) liggandes, den behöver dock nya bromsar. Vet inte vad jag ska beställa för grejor. 
Ok, knäpp några bilder så finns det säkert någon som kan identifiera bromsarna.
Fick alldeles nyss höra att typ 3 bromsarna har 2 cm större diameter, någon som har måttet på en typ1 trumma så jag kan jämföra?( Min bil står hemma å jag är borta på jobb.)
23cm innerdiameter 51-68 iaf
Dom här trummorna var åxå 23 cm så då är det väl typ1 grejor. Tack för hjälpen. 
Typ 3 har 230 mm trumdiameter ->7/63, därefter kom 248 mm.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » typ 3 låda?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.