301

Olzzon skrev:

Var iväg och hämtade bubblan idag och det visade sig efter närmare titt att jag har kört av höger drivaxel, lådan verkar således ha klarat sig ICQ/ab

Tur man har köpt sig en till 60-talare så man fick hem åbäket ICQ/ad
http://img109.imageshack.us/img109/4653/32133710150258784945964.jpg

Är den med dom blinkersana en 60talare??  ICQ/ad

Bara att bytta en riktig låda å drivaxlar i vinter, för det är inte frågan om detta kommer rasa, utan när, detta förvisso utgår jag från att du har en strikt original 60tals låda, men du kanske har pillat i den redan? Såsom superdiff, tätsteg osv?

Bra att du fått blödande tänder iallafall! ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

302

buggyjanne skrev:

Jag har minst sagt inte varit så aktiv här på ett tag men nu känns det som det är dags igen!
-Försöker summera intrycken från helgen och det är en del att smälta. Kanonväder, kanonanläggning, goa vänner o FEM!!! nya PB! 60-ft, 201-tid + hast, 402-tid + hast. Sedan 2004 har jag försökt åka fortare än mitt gamla PB 11.29/186 och så lyckas jag plötsligt med 11,16/188 med en fem år gammal motor.....På förarmötet fick vi veta att det skulle vara svårt att få bra topspeed pga klistret...
Känslan jag fick på träffen var njutning. Alla gick runt o bara njöt o hade trevligt. Att dessutom få se ett antal nunor som inte visat sig på länge gjorde inte saken sämre. Stort tack till Mats Herrlander o Benny för supporten!
Petter: Det kan vara skillnad på teori o praktik;-)

Det var en riktigt snygg rekordrepa Janne! Högt, rakt och långt hjullyft. Buggyn lät arg, förmodligen för den stått så länge.
Grattis!
Har suget på tior återkommit nu?

Skillnad på teori och praktik? Då måste man väl ha gjort ngt fel ICQ/ab

303

Hemma igen med huvudet fullt av inspiration..... jag som skulle sluta....

Tack till alla för en kanonhelg!

304

Vilken kanondag alltså! Underbart väder, jättefin arena och många fina bilar! Nästa år följer tältet med så man kan stanna två eller kanske tre dagar  ICQ/af
Att bilen höll hela vägen fram och tillbaka utan ett enda missöde känns riktigt fint! ICQ/ag

Längtar tills nästa sommar!

305

Riktigt trevlig träff  ICQ/ag
Grattis Janne till vinsten och PB  ICQ/ab

Är du inte nöjd   Sänk kraven

Typ1-57
MKP Petit -63

306

Jag kan bara instämma med allas hyllningar! Även om jag fick åka tidigt på lördag dag så är jag skitnöjd. Helt klart årets träff!! Grattis till Grape och gänget... Nu fick ni till en pärla. Jag har funderat på varför det blev så bra. Svaret är enkelt, bara fokus på luftkylt och dragracing i fokus (så vill jag ha det). Dessutom det som var av allra största vikt, nämligen att det är nära att gå på swap, kolla på utställda bilar och att gå till strippen. Dessutom en arena som möjliggör att man inte blir störd av dragracingen om man kollar på bilar eller går på swapmeet! Allt samlat på samma ställe och inte 5 min promenad emellan aktiviteterna som på Mantorp. Längtar redan till nästa år!

Alte Liebe rostet nicht!

307

Tack till arrangörer och alla sköna vw-människor!
Vilken helg att få göra Bug Run debut, trots att vw-intresset funnits i mer än 25 år har jag inte kommit iväg förrän nu. Mantorp har alltid varit för långt bort och de senaste åren inte ens känts lockande.
Men nu har vi en träff som känns helt rätt.
Fantastiskt att få rulla fram till "julgranen", kämpa med premiärnerver och modet att våga lita på bilen. släppa kopplingen och sen en skön minneslucka fram till tredje växeln, över mållinjen och koppla ur och glida fram mot sandvallen... ICQ/ab hämta tidkort och sen på det igen!
Tyvärr hann jag inte se alla fina bilar pga av racandet, så upp med bilder nu så man har nåt att gotta sig åt under hösten...

Hoppas fler kommer redan på fredagen nästa år och stannar till söndag!

Nu måste jag kasta mig över höst- och vinterplaneringen och börja fundera på vad som skall fixas med bilen!

/Johan

Typ 1 cabriolet 1963
Typ 1 1967
VW Arteon 2021

308

Nästa år blir det garanterat camping! Ångrar nu att vi inte åkte dit redan i fredags....

309

Kanon helg. Var där från fredag till söndag. En önskan till 4 Augusti 2012, mer folk som stannar hela helgen.

Nästa år är redan bokat på almanackan! ICQ/ag

310

Fidde skrev:

Det tråkiga som hände i racet var att det blev ett olje utsläpp från en bil,som resulterade
i att både Richie Webb och Fahlgren blev tvungna att slå av som jag uppfattade det.

Hörde att han numera kallas för "blöjan" i depån  Default/lol

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

311

riktigt kul träff, som den gamla goda tiden....supernice !!!

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

312

Kanon kul att kika på alla bilar man sett i diverse trådar på forum och se mycket skönt race även om de gick tungt för Gävle pojkarna. Kul att dricka lite öl och slira runt på campingen bland alla legender då man själv gjorde Bug Run debut. Längtar redan till nästa år, då blir fre-sön garanterat.

313

50 split skrev:
Olzzon skrev:

Var iväg och hämtade bubblan idag och det visade sig efter närmare titt att jag har kört av höger drivaxel, lådan verkar således ha klarat sig ICQ/ab

Tur man har köpt sig en till 60-talare så man fick hem åbäket ICQ/ad

Är den med dom blinkersana en 60talare??  ICQ/ad

Bara att bytta en riktig låda å drivaxlar i vinter, för det är inte frågan om detta kommer rasa, utan när, detta förvisso utgår jag från att du har en strikt original 60tals låda, men du kanske har pillat i den redan? Såsom superdiff, tätsteg osv?

Bra att du fått blödande tänder iallafall! ICQ/ab

Jodå det är en -67:a, dock någon lymmel som bytt till nyare front och blinkers Default/hmm

Jo i vinter ska det byggas vidare på lådan, nu är det ju en 1303 låda med svingaxlar istället för IRS och så sitter det superdiff i den, annars helt original.

314

tony: instämmer med övriga. godkänner dom bilen så lär det väl ändå vara deras ansvar? inget du ska ta på dig. 

olsson: skönt!  ICQ/ab

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

315

Träffen var ju det som br inte har varit dom 10-11 sista åren,,,, träffmässigt, för sällskapet var ju samma gamla trevliga som vanligt! stor eloge till grape o co, ser fram emot nästa år !!!! fan vi har fått en höjdarträff i sverige!!

316

ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ag
Kom hem igår efter en kunglig helg!
Så jäkla roligt att träffa folk man lärde känna på den gamla goda tiden (läs slutet 80-talet) och dåtidens BugRun. Många av Er har man inte hört av mycket så det värmde gott att få surra lite VW igen med samtliga!

Och jag måste säga att denna träff är en av dom bästa jag varit på genom alla dessa år så den 4:e Augusti 2012 då är jag där igen!

Resan hem i vw bussen gick enkelt och snabbt då resekamraten Mathias Röschman och jag planerade nya byggen, färdigställanden samt racemotorer... nu skall motor och låda ut ur cabben och in i en säkrare bil!

Vill också berätta att när jag kom hem och satte mig i köket med frugan och busungarna våra var man lite frånvarade en stund då tankarna for tillbaka till det "mest osvenska bygget" jag varit på - TIERP ARENA, Så fränt ställe... Mitt i minnena ifrån Wärns Och Johan F repor säger frugan:

-Du ser så drömmandes och harmonisk ut älskling... Bara att boka in nästa år vännen!

De e kärlek det!

TACK ALLA FÖR EN KUL HELG OCH EN BRA ARRANGERAD TRÄFF!

Thomas Högdahl - Övik

Thomas Högdahl - aka "Barbaskön"
Barbapapa Racing

https://www.facebook.com/BarbapapaRacing

317

Och själv var man och cyklade downhill och hoppade omkring i skogen och slog sig blå. Det var kul det med, men jag måste nog skaffa en folkvagn till nästa år och åka till Tierp, låter som det var en höjdare!

318 Senaste redigerad av Mohawk (2011-08-29 12:02:16)

SilverSoar skrev:

ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ag
Kom hem igår efter en kunglig helg!
Så jäkla roligt att träffa folk man lärde känna på den gamla goda tiden (läs slutet 80-talet) och dåtidens BugRun. Många av Er har man inte hört av mycket så det värmde gott att få surra lite VW igen med samtliga!

Och jag måste säga att denna träff är en av dom bästa jag varit på genom alla dessa år så den 4:e Augusti 2012 då är jag där igen!

Resan hem i vw bussen gick enkelt och snabbt då resekamraten Mathias Röschman och jag planerade nya byggen, färdigställanden samt racemotorer... nu skall motor och låda ut ur cabben och in i en säkrare bil!

Vill också berätta att när jag kom hem och satte mig i köket med frugan och busungarna våra var man lite frånvarade en stund då tankarna for tillbaka till det "mest osvenska bygget" jag varit på - TIERP ARENA, Så fränt ställe... Mitt i minnena ifrån Wärns Och Johan F repor säger frugan:

-Du ser så drömmandes och harmonisk ut älskling... Bara att boka in nästa år vännen!

De e kärlek det!

TACK ALLA FÖR EN KUL HELG OCH EN BRA ARRANGERAD TRÄFF!

Thomas Högdahl - Övik

Du har en underbar fru Thomas ta hand om henne nu ICQ/ab

319

ICQ/ab

320 Senaste redigerad av Hollywood Vampire (2011-08-29 12:56:25)

Min brorsa sa; "Det här vädret, bilarna och arenan känns så jäkla SoCal" när vi möttes upp i Depån!
Jäkligt sjysst träff som fick mig att tänka på mitt första Bug Run 85-86 (eller när det nu var)
Dragracing & Swap Meet i en "luftkyld" miljö gör att jag känner mig hemma! Default/smile

Min bättre hälft fick blodad tand och insisterade att vi ska boka in 4:e Augusti nästa år! ICQ/ad

Och till Tony så tycker jag inte det finns något agg än mindre ont uppsåt att kärran din "klickade"!
Utan att för den skull spä på din ångest(?) att det var synd att inte få se dig och Maroon Baboon in action!

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

321

SilverSoar skrev:

Mitt i minnena ifrån Wärns Och Johan F repor säger frugan:

De e kärlek det!

Vackert!  ICQ/ab

322

"Det var en riktigt snygg rekordrepa Janne! Högt, rakt och långt hjullyft. Buggyn lät arg, förmodligen för den stått så länge.
Grattis!

Skillnad på teori och praktik? Då måste man väl ha gjort ngt fel"

Vete tusan hur man får till en sån där snygg grå inramning... Någon kanske kan tipsa? -Höll på ett tag utan att lyckas...

Tackar Petter!
Tja, man vet ju aldrig. Det blev ju ännu lite närmare en tia nu.... ICQ/ab Buggyn kanske blir ännu argare om jag låter den stå ett år till utan att göra något ICQ/ab
Felet var ju att du inte tog med bilen!

323

buggyjanne skrev:

"Det var en riktigt snygg rekordrepa Janne! Högt, rakt och långt hjullyft. Buggyn lät arg, förmodligen för den stått så länge.
Grattis!

Vete tusan hur man får till en sån där snygg grå inramning... Någon kanske kan tipsa? -Höll på ett tag utan att lyckas...

Tackar Petter!
Tja, man vet ju aldrig. Det blev ju ännu lite närmare en tia nu.... ICQ/ab Buggyn kanske blir ännu argare om jag låter den stå ett år till utan att göra något ICQ/ab

Klicka på citera i det inlägg du vill citera eller kopiera den text du vill citera och lägg in den mellan taggarna som blir när du klickar på citeraknappen ovanför kommentarsrutan.

Du vet hur du ska göra för att få till en 10. När ska vi börja kursen?  Default/lol  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

324

Svwerker skrev:
buggyjanne skrev:

Grattis!

Tackar Petter!

Klicka på citera i det inlägg du vill citera eller kopiera den text du vill citera och lägg in den mellan taggarna som blir när du klickar på citeraknappen ovanför kommentarsrutan.

Du vet hur du ska göra för att få till en 10. När ska vi börja kursen?  Default/lol  Default/lol

Glöm inte att även boka tid för uppkörning hos Herr H!
Grattis till PB-slakten.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

325

Grymt bra träff och helg ! Massor med fina bilar och bra swapmeet. Körde själv på strippen, Oj vad nice det var ! Klart att rekomendera alla. Fick till ett PB på 13,01 @168km/h snöpligt nära en 12:a men den kommer nästa år. Fila lite mer i vinter så blir det bättre tider. Inget ont till Tony.. finns ingen som ställer sig på startlinjen och kan skriva under att jag inte kommer att havirera motor eller låda.

Nästa år inbokat !