1L 95 oktanig bensin 12,28:-
1L diesel 13,38:-
Undre hur länge det blir så innan Löfven
börjar huttra om skattehöjningar.
Dags för er som har Båtar Och Lastmaskiner
fylla tankar och Farmare.....
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Lägsta bensinpriset på 11år
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
1L 95 oktanig bensin 12,28:-
1L diesel 13,38:-
Undre hur länge det blir så innan Löfven
börjar huttra om skattehöjningar.
Dags för er som har Båtar Och Lastmaskiner
fylla tankar och Farmare.....
Nu ska jag sticka ut hakan lite här
Om vi i MP får som vi vill (jag är fritidspolitiker för MP i kommunen) så förblir priserna låga eller blir ännu lägre.
Detta har jag hävdat i många år men först nu ser vi ett prov på detta i praktiken då efterfrågan störtdyker.
Så - ...om vi fortsätter med att INTE flyga, går över till el, gas, etanol mm på bruksbilarna kommer priserna att dala ännu mer framöver vilket gynnar oss som vill köra gammbilar på somrarna eller vill fortsätta med att köra fossilbilar
Skatten staten behöver för ändamålet tar de in på annat sätt oavsett om man tror att Löfven kommer göra det eller vilket av de framtida politiska ledande tillhör för parti. Ex. vis genom höjd trafikförsäkringspremie eller vägtrafikskatt, kilometerskatt eller annat 
Själv har vi en st Renault Zoe elbil och en st Volkswagen Transporter Biogas (CNG) som vi kör med förutom de luftkylda.
Vettig poäng där J-I. Det är sällan så enkelspårigt som många tror, ofta finns det fler mekanismer bakom marknadsekonomins kugghjul.
Frågan är vad som påverkat oljepriset mest? Flyget eller landtransporterna? Det känns som att landtrafik inte alls minskat i samma utsträckning som flyget. Men det kan ju vara helt fel, för jag hörde om ngn tokig regel som inte tillät flygbolag att ha sina plan på marken om de ville behålla sina start- och landningstilltånd! Vilka idiotiska regler det finns, men det skulle tydligen ändras, jag har inte hängt med annat än sporadiskt, man blir ju bara deppig av att ta del av media nuförtiden.
PS: Jag kör egentligen alldeles för mycket för att ha ett rent miljösamvete, men nu kör jag snåldiesel (0,5l/mil) och innan dess körde jag mkt på E85 för att kompensera lite för koldioxidutsläppen. Inte de renaste bilarna, men något av det bättre som min plånbok förmår. DS
Om (när) det blir en riktig efterfrågans minskning, så kommer man inte att utvinna och tillverka bensin, och då kommer priset att stiga oavsett om det är med skatt eller inte.
Den här är inte en "riktig" efterfrågansminskning, om en relativ kort tid kommer allt återgå till det "normala" för dom som överlever.
Om det kommer nått tugg om bensinskattehöjning
så kommer det nog från nått annat regeringsparti än Löfvens.
Jag tankade fullt I förrgår, igår hade priset sjunkit ytterligare 35 öre. Där försvann 17,50 jag aldrig ser igen 
Tankade min -59 i morse kostade 12.08kr/l... :-)
Det där med att det skulle vara det lägsta bensinpriset på 11 år kan inte stämma. Fyra år ligger troligtvis närmare verkligheten, i alla fall i södra Sverige.
11,89 i Malmö igår.
För oss som kör V8 är det extra kul att tanka nu när man har en snitt förbrukning på 2,2 - 2,4 liter..
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Lägsta bensinpriset på 11år
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.