1 Senaste redigerad av umekille (2020-04-22 09:26:25)

1L 95 oktanig bensin 12,28:-
1L diesel 13,38:-

Undre hur länge det blir så innan Löfven
börjar huttra om skattehöjningar.

Dags för er som har Båtar Och Lastmaskiner
fylla tankar och Farmare.....

2 Senaste redigerad av Jan-Iver (2020-04-22 10:40:42)

Nu ska jag sticka ut hakan lite här ICQ/ag  ICQ/aq

Om vi i MP får som vi vill (jag är fritidspolitiker för MP i kommunen) så förblir priserna låga eller blir ännu lägre.
Detta har jag hävdat i många år men först nu ser vi ett prov på detta i praktiken då efterfrågan störtdyker.

Så - ...om vi fortsätter med att INTE flyga, går över till el, gas, etanol mm på bruksbilarna kommer priserna att dala ännu mer framöver vilket gynnar oss som vill köra gammbilar på somrarna eller vill fortsätta med att köra fossilbilar ICQ/as

Skatten staten behöver för ändamålet tar de in på annat sätt oavsett om man tror att Löfven kommer göra det eller vilket av de framtida politiska ledande tillhör för parti. Ex. vis genom höjd trafikförsäkringspremie eller vägtrafikskatt, kilometerskatt eller annat ICQ/ag

Själv har vi en st Renault Zoe elbil och en st Volkswagen Transporter Biogas (CNG) som vi kör med förutom de luftkylda.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

3 Senaste redigerad av kee (2020-04-22 15:25:42)

Vettig poäng där J-I. Det är sällan så enkelspårigt som många tror, ofta finns det fler mekanismer bakom marknadsekonomins kugghjul.

Frågan är vad som påverkat oljepriset mest? Flyget eller landtransporterna? Det känns som att landtrafik inte alls minskat i samma utsträckning som flyget. Men det kan ju vara helt fel, för jag hörde om ngn tokig regel som inte tillät flygbolag att ha sina plan på marken om de ville behålla sina start- och landningstilltånd! Vilka idiotiska regler det finns, men det skulle tydligen ändras, jag har inte hängt med annat än sporadiskt, man blir ju bara deppig av att ta del av media nuförtiden.

PS: Jag kör egentligen alldeles för mycket för att ha ett rent miljösamvete, men nu kör jag snåldiesel (0,5l/mil) och innan dess körde jag mkt på E85 för att kompensera lite för koldioxidutsläppen. Inte de renaste bilarna, men något av det bättre som min plånbok förmår. DS

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Om (när) det blir en riktig efterfrågans minskning, så kommer man inte att utvinna och tillverka bensin, och då kommer priset att stiga oavsett om det är med skatt eller inte.

Den här  är inte en "riktig" efterfrågansminskning, om en relativ kort tid kommer allt återgå till det "normala" för dom som överlever.

Om det kommer nått tugg om bensinskattehöjning
så kommer det nog från nått annat regeringsparti än Löfvens.

"ljushuvud"

5

Jag tankade fullt I förrgår, igår hade priset sjunkit ytterligare 35 öre. Där försvann 17,50 jag aldrig ser igen  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Tankade min -59 i morse kostade 12.08kr/l... :-)

Inget är omöjligt, om det mot förmodan skulle vara omöjligt så tar det bara lite längre tid.... :-)

Typ1 -59

7 Senaste redigerad av stout (2020-04-23 11:05:56)

Det där med att det skulle vara det lägsta bensinpriset på 11 år kan inte stämma. Fyra år ligger troligtvis närmare verkligheten, i alla fall i södra Sverige.

11,89 i Malmö igår.

8

Tog inte  så lång tid  ICQ/bs



https://www.expressen.se/dinapengar/swe … d-forlust/

Post's attachments

Skärmklipp.JPG, 124.66 kb, 682 x 878
Skärmklipp.JPG 124.66 kb, 192 downloads since 2020-04-23 

"ljushuvud"

9

För oss som kör V8 är det extra kul att tanka nu när man har en snitt förbrukning på 2,2 - 2,4 liter..