Monterade huvudbromscylindern i dag efter att ha letat i minst en halvtimme efter rörhylsan som sitter runt monterings skruven. Fick för mig att den ramlade ned mellan dubbelplåten mest för att jag oroade mig för att den skulle göra det. Höll på länge för att försöka hitta den.
Jag gör en ny tänkte jag tillslut och pillade ur den andra för att ha som mall.
Då upptäckte jag att hållet var större i plåten mot kupén och att den gick att peta ut den vägen. Kollade vid pedalerna och mycket riktigt så låg den där.
Då jag är lite envis på att jag ska klara saker själv så pallade jag upp HBCn på plats och kröp in vid pedalerna. Och Murphy måste ha varit hos någon annan för jag fick bägge bultarna att ta gäng på första försöket
När jag sedan skulle montera bromsoket så hade jag inte sett till att adaperplattan för oket satt så lågt det gick och det blev lite tight mot spindelns styrarm. Plattan går att vrida lite innan den dras fast så får nog prova att lossa de locktightade bultarna och göra om eller slipa lite på ok och spindel. CSPs bruksanvisning är onödigt rörig också då det står både på tyska och engelska på varje sida.
Ok bultarna är liiite för långa så de skrapar i skivan. Enligt bruksanvisningen så skall en koppar bricka monteras på den nedre bulten som spacer men det tar i på båda bultarna. Följer bara med två i satsen och hålen i dessa är för små för bulten. Tror jag skippar dessa helt och slipar ned bultarnas längd i stället, är bara nån millimeter som ska bort.
Ja så nått steg framåt och lite bakåt men det hör ju till