Så har det hänt, igen. Jag har hittat ut i garaget för att en gång för alla iordningställa ett projekt som jag har hållit på med onödigt länge.
Den 26 augusti 2017 blev startskottet för denna renovering. I början gick det fort och med takten jag hade då så hade jag mycket väl kunnat bli klar med bilen till sommaren 2018. Men så blev det ju inte.
Här börjar resan. Efter den obligatoriska demonteringen av inredning och annat krafs så var det dags att sära på kaross och bottenplatta. Tja det gick i stå från allra första början. Någon hade svetsat ihop hela skiten.

Efter ett oräkneligt antal kapskivor, huggmejselslag och massakrering av rost.

Så var det då äntligen dax att separera en gång för alla.

Redan här började jag tänka om. Föregående renoveringar jag gjort har i princip varit så nära original baserat på årsmodell så långt det varit möjligt, men nu började jag tänka "utanför boxen". Varför inte sväva ut lite och göra lite som jag vill istället för att slaviskt hålla mig till original? Så det blev att tänka om rätt rejält för fantasin flödade. Skivbromsar fram. 2-krets bromssystem, 12 volt 1600 motor mm mm. Sagt och gjort, det blir inget original utan en hybrid så som jag vill ha det.
Så det var bara att börja plocka av plåtdel efter plåtdel för att så småningom lämnas till mannen med blästersprutan och som är en hejare på att epoxigrunda i alla vinklar och vrår.

Den som inte sett baksidan av det hela ska nog inte skriva i sin Blocketannons att bilen är 99% rostfri. Så här brukar det ju se ut i alla skrymslen och vrår på 40-60 år gamla bilar. Men det vet man ju inte för man har inte tittat och vill inte veta.

Karossen upp på rullställningen.

Dags att mäta allt som mätas kan...

Sen blev det till att stadga upp karossen.

Men OJ, vad hände här? Kapade ju bara lite fram och bakl och så vek sig hela skiten.

Och här då....

Känner med mig att det redan har gått överstyr och med risk att bli långrandig så stannar jag här.
Blir säkert bra tillslut...

Friskt kapat