26

Fint målat  ICQ/bs

27

Jätte bra jobb!Vill inte vara besserwisser, men är det inte L90E på coachen?

28

Nu kommer jag avslöja min kunskapsnivå men antar att man måste ta ur fönster/list för att göra vid den kanten du så fint slipat/spacklat/lackat? Har nämligen också rost på samma ställe...

VW T3 -89
10800 mil

29

gosbac skrev:

Jätte bra jobb!Vill inte vara besserwisser, men är det inte L90E på coachen?

Min är inte Alpine White L90E, utan Pastel White enligt bussens original plåtar och klistermärken. Så L90D är helt rätt  ICQ/ay

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.

30

johannesm skrev:

Nu kommer jag avslöja min kunskapsnivå men antar att man måste ta ur fönster/list för att göra vid den kanten du så fint slipat/spacklat/lackat? Har nämligen också rost på samma ställe...

Beror på hur djupt rosten gått, men håller helt klart med. Lyfte upp listen och inspekterade, skrapade och la roststoppare där, lackade även efter bästa förmåga under listen, men detta är ju min blivande jakt bil så lite får man väl vara beredd på att lämna, så man har att göra även i framtiden.  ICQ/ap

31

Då var det dags för översyn av bromsar. Byte av nya slangar och backar, mm, mm.  ICQ/ay
Har ju inte varit så hög prio på bussen då annat gått före, men till slut rullar väl även denna.
ICQ/az
https://www.bildtagg.se/file/thumb/qxpxdfctqj4dkb3mw8mlnp5f

32

Tänkte på detta med rost bromsar osv..

På min 89 T3 kollade jag igenom allt dylikt men inga problem men... däremot hydraulledningen för kopplingen var riktigt rostig..
precic i hjulhuset fram..
upptäckte detta när oljan bara sprutade när röret sprack..

löste det med en ny 6mm hydraul ledning som skarvades fram och bak med därför avsedda klämrings kopplingar från lokala hydraul firman..
resten i bromsväg var helt okey men kommer troligen byta alla gummislangar senare ändå,skall bara hitta i bra kvalite..???!!

vet inte ur det är med broms slangar.. men annars är det ju svårt att hitta bra kvalitets gummi nuförtiden...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

33

Bra tips där michaelt  ICQ/ay
Den ska vi se över.
Nu när jag synat över lite saker så inser jag att det blir beställa en del ting  ICQ/bh  men det får man väl räkna med.
https://www.bildtagg.se/file/thumb/mb47x8bt0lshpn0e6t3xvp9

Fortsättning följer när varorna dyker upp.  ICQ/br

34 Senaste redigerad av projectman (2020-03-23 11:50:18)

Bussens bromsar rengjordes och inspekterade, men innan nytt monteras så är den nu testad med en lite längre tur på 4 mil. Och efter att bussen fått stå under byggets gång så visade sig att oljetrycksgivare börjat spöka, det började blinka och surra utav he*vete men detta togs med lugn eftersom den slocknade emellanåt, motorn spinner på som en nybils motor under färden och går klockrent på tomgång. Efter att ha parkerat den och prövat den igen så lyser ingen oljetrycksgivarlampa ngt mer och "the buzzer of death" låter inget heller mer. Fridens liljor, nu är det bara motionera den regelbundet och fixa lite inför besiktning. Roligt att ratta buss igen.  ICQ/ay

35

Ja den där buzzer of death e inte ql...
På min diesel buss fick den för sig att då och då låta.. stannade vid vägkanten på gotland lättade på instrument husetkåpan . Vilken frun fick hålla medans jag pillade bort lilla kretskortet till vänster bakom kombi instrumentet. Tillbaka med kåpan och sen fortsatte vi köra med bussen..
Kollat oljetrycket med mätare och visst på tomgång med varm motor ganska så lågt men... kör sällan på tomgång ICQ/ad
Blir nog utbyte av minen då den är I kontinent även fast packboxar och ventilkåps packning byts ut...  ICQ/bu

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

36

Kul, ratta gärna bussen till Boden framöver  ICQ/bi  Bussar ska köras regelbundet.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
1956 Panelvan, 1973 1303S, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

37

Ja vi får väl se hur dessa givare, kretskort, kablar och kopplingar håller. Bäst är ju att koppla in en extern mätare via Oljefilter platsen.

michaelth skrev:

Ja den där buzzer of death e inte ql...
På min diesel buss fick den för sig att då och då låta.. stannade vid vägkanten på gotland lättade på instrument husetkåpan . Vilken frun fick hålla medans jag pillade bort lilla kretskortet till vänster bakom kombi instrumentet. Tillbaka med kåpan och sen fortsatte vi köra med bussen..
Kollat oljetrycket med mätare och visst på tomgång med varm motor ganska så lågt men... kör sällan på tomgång ICQ/ad
Blir nog utbyte av minen då den är I kontinent även fast packboxar och ventilkåps packning byts ut...  ICQ/bu

38

Jag lovar att ratta utav bara den när ALLT är på sin plats och bussen godkänd.  ICQ/br

Jan-Iver skrev:

Kul, ratta gärna bussen till Boden framöver  ICQ/bi  Bussar ska köras regelbundet.

39 Senaste redigerad av EskiL 109 (2020-03-23 22:33:43)

Bra jobbat men jag har en viktig fråga.
Hittade du något Mr Musicband? Om inte så har jag ett par till övers.
Dra ett PM så slänger jag ett par på lådan!

40 Senaste redigerad av projectman (2020-03-24 07:20:37)

Haha. Ja det var ju verkligen omtänksamt av dig, verkligen. Jag har ju en massa mix-tapes liggandes samt en massa finsk sensuell tango, (blir helt svettig på min pojkkropp av bara tanken)  ICQ/bp  ICQ/bj . Får rota vidare i lådorna och ev återkoppla i frågan om det inte finns. Tack så länge.

EskiL 109 skrev:

Bra jobbat men jag har en viktig fråga.
Hittade du något Mr Musicband? Om inte så har jag ett par till övers.
Dra ett PM så slänger jag ett par på lådan!

41

Finsk tango för tankarna till min skånska vän Micke som just var med om en olycka, för två veckor sedan, där han cyklade in i en bil i fullfart på väg till ett trumpetgigg. Gigget genomfördes men han tuppade av efteråt.
Ambulans tillkallades och sirenerna han hörde gick i takt med bandet som  gick på efter han.... De spelade...Yes ni vet att det kommer... FINSK TANGO!

Hur gick det med min vän då... Jo de fick sy ihop han urinledare mellan njure å snorre och med ett rör i ballen skickades han hem med en påse. Ska fan ringa till han nu och höra hur an mår.

Akta er för att lita på högerregeln. Speciellt när du sitter på cykel! (Som alla vet är djävulens påhitt... ICQ/aq )

42

( högerregeln eller cykeln  . . . ? )

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

43

Bägge! Ingen kan högerregeln inkl. jag!

44

jag kan högerregeln jag, men vet att den inte funkar – ingen annan som kan eller respekterar . . .
som cyklist är man väl inte skyldig att vare sig känna till eller bry sig om trafikregler??

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

45

ICQ/ai  ousch!!!

46 Senaste redigerad av projectman (2020-03-24 15:31:20)

Dagens motionstur med bussen och inga lampor varnar för nått. Efter att ha kört bussen varm så prövade jag accelerera upp den från 90 till 100 och då börjar det plötsligt vibbrera och den tappar kraft...  ICQ/bm fasikens fysiker tänker jag och växlar ner från femman till fjärde leoparddriften, och då helt plötsligt släpper det och jag kan peta in femmans ljusfart igen. Frågan är nu... Skit i bränsletank (många som haft detta) eller ngt annat som orsakar dessa skakningar vid gas pådrag? Vet med mig att jag måste byta rotorn och fördelarlocket då dessa ärjat kraftigt. Men den går tyst, tätt och ljusfart om man vill.  ICQ/bp