Hej!
Blir tokig på detta. Har vad jag tror är hela och väl fungerande värmeväxlare. Hade av dem och kollade, och spjällen stänger fint med ett mekaniskt hemtrevligt klonk. Ser täta ut, om inte vattentäta så "helt ok" täta (metall mot metall). Fjädern som drar tillbaks spjället är stark och frisk, vajrarna löper fint och slackar helt när reglaget är i stängt läge. Tycker jag kollat allt.
Men...ändå pyser det (snarare svagt blåser) in en del varmluft vid golvutsläppen fram ( bak är pluggade) . En varm dag är det riktigt irriterande, och så varmt att man kan bränna sin fot.
Jo, jag kan helt sonika koppla från systemet, men i detta land är värme trevligt ibland! Jag fattar inte hur detta går till. Tänkte ett tag att fläkten bygger upp så pass mycket tryck att spjällen öppnar ändå, tills jag insåg att spjällen stänger bakifrån/inifrån och skulle i så fall bara bli än tätare. Jag antar att spjällen inte ska ha någon gummitätning? Den borde väl smälta. Se gärna på bilderna och ge mig GÄRNA tips om detta. Bild 1=stängd Bild 2=fjäder och arm Bild 3=öppet spjäll. Min fru vägrar snart åka med efter alla brända fötter...
. Någon därute som vet allt om detta i grunden enkla system?
Tusen tack för fortsatt stöd i frågan!
Du kan ju passa på att töa lite fryst mat samtidigt
. Eller om vi säger så här: Under en långtur i fjol tejpade jag för golvventilen för att min kära fru skulle får det lite drägligare ( eller kanske snarare för att jag skulle slippa höra på .....).Visade sig senare att ventilen deformerats av värmen där under tejpen, näst intill smält. Så värmen kan man inte klaga på... Nu ska vi ut och köra i 4 dagar så denna gång tror jag att jag pluggar under bilen istället.
packning papper?