visst, förgasare, en annan utväg.
själv har jag tänkt att byta ut originalsprutet på en typ4-motor och,
efter att ha följt ett antal installationer under åren, räknar jag med att byta:
alla givare
alla spridare
pump, filter och fuel rails
bränsleledningar
kabelhärva o kontakter
tändning(?)
plus själva sprutet förstås.
just det, från scratch blir det.
allt för en problemfri och utvecklingsbar framtid (=turbo!)
( typ4-motor med sprut o turbo i buggy
har visat sig vara en vinnande kombination . . . )
Du glömmer den viktigaste saken som att köra i rullande landsväg
Har man fått en bas mapp på det viset så är det bästa
Några timmar hos någon som är duktig sparar tid och pengar
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Tanken från början var ju att ha Webrarna som spjällhus och spridarfästena satt insvetsade längre ner på insugen. Nu börjar det dock närma sig, det sitter riktiga spjällhus med inbyggda spridarfästen/fuelrails och en tandskiva med Hall-givare bakom remskivan. Wasted spark med en VAG-spole istället för fördelare, och MS1 har blivit MS2 
