Skulle sätta ny packning och så gick bygeln av. Är det bara att slipa ner, borra nytt och sätta en ny? Eller behöver det vara mer avancerat än så?
När jag råkat ut för detta problem har jag tagit en större flatbricka med ca 6mm hål och svetsat fast med MIG svets. Sedan en oljedroppe på och det grukar då att med tång vrida löst pinnen som fastnat.
Värmetåligt fett vid montering kan kanke förhindra att problemet uppstår.
du kan ta fram varmluftspistolen o värma en stund
Knacka försiktigt på stålbiten (även lite i sidled) Upprepa detta några gånger Så brukar ärget släppa
Smörja med rostlösning också upprepa några gånger till så brukar det släppa
Man kan ta en knivspets o skrapa runt stålbiten som sitter kvar så man får in rostlösningen
Fetta in ändan på den nya bygelen
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
du kan ta fram varmluftspistolen o värma en stund
Knacka försiktigt på stålbiten (även lite i sidled) Upprepa detta några gånger Så brukar ärget släppa
Man kan ta en knivspets o skrapa runt stålbiten som sitter kvar så man får in rostlösningen
Fetta in ändan på den nya bygelen
Perfekt, det får bli att försöka göra det! Tack för svar!
Kanske off-topic men jag har en annan fråga. Ska det vara någon packning mellan motor och växellåda? Bifogar bild vart jag menar. Såg nämligen inget sådant när jag tog bort motorn.
PPRMicke skrev:du kan ta fram varmluftspistolen o värma en stund
Fetta in ändan på den nya bygelenPerfekt, det får bli att försöka göra det! Tack för svar!
Kanske off-topic men jag har en annan fråga. Ska det vara någon packning mellan motor och växellåda? Bifogar bild vart jag menar. Såg nämligen inget sådant när jag tog bort motorn.
Nej ingen packning.
Ali G
Tusen tack för alla svar!