1

Skulle sätta ny packning och så gick bygeln av. Är det bara att slipa ner, borra nytt och sätta en ny? Eller behöver det vara mer avancerat än så?

Post's attachments

Attachment icon Screenshot_20200126_103837_com.android.gallery3d_compress82.jpg 164.5 kb, 90 downloads since 2020-01-26 

2

När jag råkat ut för detta problem har jag tagit en större flatbricka med ca 6mm hål och svetsat fast med MIG svets. Sedan en oljedroppe på och det grukar då att med tång vrida löst pinnen som fastnat.
Värmetåligt fett vid montering kan kanke förhindra att problemet uppstår.

3

du kan ta fram varmluftspistolen o värma en stund
Knacka försiktigt på stålbiten (även lite i sidled) Upprepa detta några gånger Så brukar ärget släppa
Smörja med rostlösning också upprepa några gånger till  så brukar det släppa
Man kan ta en knivspets o skrapa runt stålbiten som sitter kvar så man får in rostlösningen
Fetta in ändan på den nya bygelen

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

PPRMicke skrev:

Knacka försiktigt på stålbiten (även lite i sidled) Upprepa detta några gånger Så brukar ärget släppa
Man kan ta en knivspets o skrapa runt stålbiten som sitter kvar så man får in rostlösningen

Perfekt, det får bli att försöka göra det! Tack för svar!
Kanske off-topic men jag har en annan fråga. Ska det vara någon packning mellan motor och växellåda? Bifogar bild vart jag menar. Såg nämligen inget sådant när jag tog bort motorn.

Post's attachments

IMG_20200126_113331.jpg, 106.65 kb, 556 x 491
IMG_20200126_113331.jpg 106.65 kb, 131 downloads since 2020-01-26 

5

kyyymm skrev:
PPRMicke skrev:

Perfekt, det får bli att försöka göra det! Tack för svar!
Kanske off-topic men jag har en annan fråga. Ska det vara någon packning mellan motor och växellåda? Bifogar bild vart jag menar. Såg nämligen inget sådant när jag tog bort motorn.

Nej ingen packning.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Tusen tack för alla svar!  ICQ/ay  ICQ/ay