Hej,
Bygget går framåt i stort och smått. Allt som man måste använda sina gråa till, tar ju väldigt lång tid
Har i stort fixat fast tanken. Dragit slang och monterat filter. Och sist men som inte gav minst huvudbry. Det är ju yttre och inre dörrmekanismen
Tanken lutade endel framåt i sin original position.
Så jag lade ett 30x30 fyrkantsrör mellan kaross och tank i framkant av tanken. Väldigt bra och snabb fix av det problemet.

Så vidare till själva fästena av tanken. Jag är inte ute efter nån original look här. För jag tänkte klä allt i matta. Så det är fokus på funktion. Bilden är från innan fästena blev målade svarta.

Jag såg nån på nätet som sålde växellåds fästen att fästa bränslefiltret i. Tyckte det såg ut som en bra ide, och svetsade upp ett liknande. Allt kopplades ihoo med Gates Barricade soppa slang. Dock blev det stålrör en bit efter filtret, och nästan hela vägen in till pumpen.

Länkagena till dörrarna ville jag hålla så enkla som möjligt. Dock ville jag inte ha inre handtagets "stång" löpa mellan dörrklädsel och dörr som jag sett endel göra.
Jag ville ha den funktionen inne i själva dörren. Och det innebär förstås lite moddande..
Det inre handtagets länk axel måste förlängas i djupled.
Och förberedas för en gaffellänk. Då jag ville ha denna funktion "tight"

Så då hamnar det främre länkaget inne i dörren.

Låskistans funktions arm fick ungefär samma behandling. Då denna harm låg för nära innerväggen på dörren för att vara använbar. Sen kopplades allt ihop med vanlig gängad M5 stång.

Öppnarknappen på själva dörrhandtaget fick sig den enklaste lösningen. Tyvärr så funkar inte nyckel låsnings funktionen av dörren iom den här lösningen.
Men att få till den funktionen kräver mer av mina gråa, än vad jag kan ge just nu

\Patrik L